Známý britský moderátor Richard Hammond měl v sobotu 10.6, děsivou autonehodu, během které jeho vůz vyletěl ze silnice a začal hořet. Hammond naštěstí dokázal vůz opustit, dlouho se ale nevědělo, v jakém je stavu.
Každý kdo viděl záběry ohořelého automobilu si musel klást otázku, jak vlastně známý moderátor dopadl. Že není mrtev ani vážně zraněn jsme se dozvěděli spolu s prvními informacemi o nehodě. Bližší stav nám však popisuje sám moderátor až v nedávno uveřejněném videu, které pořídil jeho kolega James May.
Ve videu Hammond ukazuje rentgen svého poraněného kolene, se kterým půjde v brzké době na operaci, během které dostane, jak to sám nazval, "Švýcarské armádní koleno" (narážka na slavné nože). Vzápětí děkuje lékařům a zdravotníkům ze švýcarské letecké záchranné služby, kteří ho přepravili z místa nehody do nemocnice ve velmi krátkém čase a neopomene poděkovat ani Jamesi Mayovi, který mu do nemocnice propašoval lahev Ginu.
V samotném závěru videa se pak Hammond omlouvá své ženě a svým dcerám za to, že je tak kolosální... Ovšem ještě než to stihl doříct, objevila se před jeho obličejem ruka s knihou "The Idiot Brain". Paradoxní je, že před pár měsíci Richard Hammond prohlašoval, že už znovu nebude zbytečně riskovat, protože to je nezodpovědné vůči jeho ženě a dětem.
Pokud se ale znovu podíváme na fotky ohořelého Rimacu, je takřka zázrak, že Hammond vyvázl z nehody jen s poraněným kolenem. Vzhledem k jeho zranění se však nabízí otázka, zda bude schopen pokračovat v natáčení a zda se opravdu dočkáme druhé série Grand Tour v říjnu, jak James May v nedávné době prozradil.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?