Pokud sedíte za volantem automobilu, je potřeba mít přehled nejen o situaci před vámi, ale také o situaci za vaším vozidlem. To však leckdy komplikuje mrtvý úhel, za který mohou v mnoha případech špatně nastavená zrcátka.
Mrtvý úhel je jedním ze strašáků mnoha řidičů. Zvlášť v poslední době navíc automobilky experimentují s různými designovými typy karoserií, které díky silným sloupkům a malým zrcátkům výhled z vozu značně omezují. Tuto skutečnost se pak automobilky snaží kompenzovat pomocí různých berliček v podobě elektronických asistentů.
Přestože jsou tyto asistenty účinnými pomocníky, dá se obejít i bez nich. Mrtvý úhel se totiž dá značně minimalizovat, pokud víte jak si zrcátka správně nastavit.
Většina řidičů si zpětná zrcátka nastavuje tak, aby v nich viděla i část karoserie vozu. To může bezesporu pomoci při orientaci a při parkování, ovšem váš automobil vám poté zabírá velkou část výhledu. V některých extrémních případech se vám pak do slepého úhlu může schovat celé auto.
Jak tedy zrcátka nastavit správně? V tom nám pomůže Stan Carves, který nám ukáže jak si nastavit zrcátka správně podle doporučení "Společnosti automobilových inženýrů".
Nejlepšího nastavení docílíme tak, že se pokaždé vykloníme z naší pozice za volantem. V případě zrcátka na levé straně je potřeba opřít svou hlavu o sklo a poté nastavit zrcátko tak, abychom v něm viděli jen nepatrnou část našeho vozu. V případě pravého zrcátka je potřeba se vyklonit nad středový panel, zhruba do poloviny vozu, a opět nastavit zrcátko tak, abychom v něm viděli jen nepatrnou část našeho vozu. Na závěr si upravíme středové zrcátko, které by mělo směřovat přesně na střed zadního skla.
Pokud jste nastavení provedli správně, měli byste teď mít skvělý přehled o dění kolem celého vozu. Pokud si tedy ve středovém zpětném zrcátku všimnete vozu, který vás začíná předjíždět, měli byste vidět rovnoměrný přechod vozu ze středového zrcátka na levé zrcátko a poté byste ho už měli periferně vidět pouhým okem.
Mrtvého úhlu se nikdy úplně nezbavíme, správným nastavením zrcátek se však dá výrazně minimalizovat a tím i zkrátit doba, po kterou o voze za námi nemáme přehled. Až tedy příště usednete za volant, zkuste si zrcátka upravit trochu jinak než jste zvyklí.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.