Každý rok pořádá britský motoristický web AutoExpress ankteru, ve které se ptá tisíců respondentů na spokojenost s jejich vozy. Letos v této anketě skvěle zabodovala automobilka Škoda Auto, která obsadila hned první dvě místa s modely Superb a Yetti
Anketa s názvem Driver Power 2017, která zkoumá spokojenost majitelů nových vozidel, letos udělá velkou radost zejména v Mladé Boleslavi. Na prvním místě se totiž objevila Škoda Superb následovaná Škodou Yeti. Zatímco se Superbem je spokojeno 93,42% majitelů, s Yetim 93,33%, což jsou krásná čísla.
Škoda Superb je v Británii často považována za větší a levnější Passat, sklízí mezi vlastníky samou chválu takřka ve všech ohledech. Přesto jednu vadu na kráse má. Takřka 21% respondentů totiž uvedlo, že se během vlastnictví vozu setkali s nějakou závadou - nejčastěji na elektrickém vybavení.
Škoda Fabia, která se umístila na druhém místě s rozdílem 0,1%, je ve Velké Británii oblíbená dlouhodobě. Ostatně vzpomeňme si na poněkud přehnanou recenzi v Top Gearu, během které na Yetim dokonce přistával vrtulník. Oproti Superbu se Yeti může pochlubit nízkou poruchovostí. Problémy zaznamenalo 9,2% respondentů a nejčastěji šlo o problémy s interiérem vozu.
Na třetím místě se umístil Lexus RX s 93,14%, na čtvrtém místě Toyota RAV4 s 93,11% a první pětici uzevřela Kia CEE'D s 93,03%.
Pokud se na tabulku podíváme z opačného konce, propadáky se stal Citroen C1 (86,95%), Ford Mondeo (86,77%), Citroen C4 Cactus (86,68%), Audi A1/S1 (86,53%) a poslední místo obsadil Volkswagen up! (85,52%).
Během ankety, které se zúčastnilo přes 70,000 respondentů, se zkoumalo celkem devět kritérií, mezi která patřila například spolehlivost, provozní náklady, nebo ovládání. Mnozí majitelé si však často stěžovali na nedostatečný zavazadlový prostor svých automobilů, což dávalo velkému Superbu ohromný náskok. Mezi častá přání také patřila nižší spotřeba a lepší navigační systémy.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?