V letošním roce slaví kopřivnická automobilka 120 let od výroby svého prvního automobilu se spalovacím motorem, který byl současně prvním automobilem ve střední Evropě. Kromě speciální edice náklaďáků si Tatra pro své zákazníky připravila ještě jednu dostupnější novinku.
První automobil vyrobený v Rakousko-Uhersku i celé střední Evropě se jmenoval NW Präsident, na silnice prvně vyjel roku 1897 a jeho výrobu měla na svědomí kopřivnická Tatrovka. K připomenutí tohoto význameného výročí připravila automobilka speciální edici 120 nákladních vozidel Tatra Phoenix Präsident.
Protože si ale každý nemůže dovolit velký nákladní automobil, rozhodla se automobilka přihodit i něco menšího a dostupnějšího pro ostatní zájemce. - speciální edici hodinek Prim Präsident. Tatra si hodinky objednala u firmy Elton a jejich základem je model Klasik 40 Q.
Jednoduché a přesto exkluzivní hodinky jsou označeny historickým názvem Präsident na číselníku a laserovanými logy TATRA, Präsident a letopočtem 1897–2017 na dýnku hodinek. Jejich luxusní vzhled dotváří černý řemínek z hovězí kůže.
Tyto hodinky dostane darem každý, kdo si koupí jeden ze 120 limitovaných nákladních vozů, nebo si je může pořídit kdokoliv i samostatně. Jejich cena je stanovena na 12,900 Kč, což není na limitovanou edici zas tak moc. Bez pochyb se ale jedná o nejlevnější výrobek s logem Tatra Präsident, jaký můžete sehnat.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.