Kam koncept Renault Trezor přijede, tam získává obdiv a ocenění. Poslední úspěch zaznamenal na prestižní výstavě automobilů Concorso d'Eleganza Villa d'Este, kde si vysloužil ocenění za Koncept roku. A podle nás rozhodně po právu.
V případě konceptu Trezor se ale nejedná o první úspěch. Již dříve získal ocenění "Koncept roku" na motoristickém festivalu v Paříži nebo ocenění na Ženevském "Car design Awards".
K úspěchu se vyjádřil i Stephane Janin, vedoucí oddělení designu v sekci Renault Concept. Podle jeho slov je poslední získané ocenění důkazem toho, že velcí odborníci a sběratelé považují automobily za součást umění.
Aby se mohl koncept Trezor soutěže vůbec zúčastnit, musel Renault dopravit dvě vozidla. Jedno jako čistě designovou záležitost, ovšem to druhé muselo být plně funkční. Díky tomu tak Trezor dostal pohonný systém z Formule E, který podává výkon 260 kW (353 koní) a 380 Nm.
Na Concorso d'Eleganza Villa d'Este tovo šak bylo k vidění opravdu hodně, včetně konceptu nového BMW řady 8 kupé, které si také získalo mnoho pozornosti. Kterému vozu byste titul nejlepšího konceptu roku přiřkli vy?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.