Peníze a moc vám mohou zajistit kdejaké výsady, kvalitní výchovu dětí vám ale slíbit nemohou. A pokud nakonec všechno selže, můžete se uchýlit k destrukci nevinného majetku, který jste svému potomstvu dříve koupili. Stejně jako bývalý diktátor Saddam Hussajn.
Americké noviny New York Post přinesly velmi zajímavý článek o posledních dnech bývalého iráckého diktátora Saddáma Husajna před jeho popravou. V článku, který sepsal Will Bardenwerper je i zajímavá pasáž o tom, jak neshody mezi Saddámem a jeho synem Udayem vedly ke spálení obrovské sbírky luxusních aut.
Uday, který žil v luxusu, obklopen ostrahou a přesvědčen o své "nadřazenosti" nad běžným lidem se totiž někdy v devadesátých letech dostal do konfliktu, který skončil s děsivými následky. Během jakési hádky totiž Uday ve vzteku popadl zbraň a začal střílet. Zhruba 6 lidí zabil na místě a několik jich vážně zranil. Mezi zraněnými byl ovšem i nevlastní bratr samotného Saddama.
Když se o tom Saddám dozvěděl, údajně ho popadl nepředstavitelný vztek. Aby syna potrestal, rozhodl se, že ho připraví o jeho milovanou sbírku luxusních a sportovních automobilů. Místo toho, aby vozy nechal odtáhnout, někde zamknout nebo je prodal, rozhodl se je diktátor podpálit. Jak se sám s úsměvem svěřil redaktorovi, když to udělal, stál tam a se zaujetím sledoval to "inferno".
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.