Ačkoliv automobilka Ford představila v nedávné době již třetí generaci slavného sportovního vozu Ford GT, stále se můžeme dozvědět něco nového o generaci předchozí. Jednou ze zajímavostí je například existence limitované edice Ford GT X1
Během dvou let výroby vzniklo přes 4,000 exemplářů, které se od sebe lišily jen v detailech. Všechny ale nabízely stejnou karoserii a výkon.
Málokdo ale ví, že vznikla i speciální edice GT X1. Že jste o ní také neslyšeli? Nedivíme se. Vzniklo totiž pouze 50 exemplářů, které se od ostatních Fordů GT odlišují otevřenou karoserií nad hlavami posádky. V nedávné době se ale jeden z exemplářů objevil ve známém autosalonu zabývajícím se prodeji exkluzivních vozidel. Díky tomu si teď můžeme vzácný Ford alespoň prohlédnout.
Nádherný Ford dostal karoserii v odstínu tmavě žluté, kterou doplňují dva klasické závodní pruhy stříbrné barvy. Kola a brzdiče ladí svou žlutou barvou ke zbytku karoserie. Podle informací, které přinesl server CarScoops, byly v této barevné kombinaci vyrobeny všechny GT X1.
Největší zvláštnost celého vozu ale nalezneme na tachometru - bývalý majitel s tímto vozem totiž najel pouhých 79 mil, což je v přepočtu jen 127 kilometrů. 5,4 litrový přeplňovaný osmiválec o výkonu 550 koní je tak sotva v záběhu.
Pokud byste tento zánovní vůz chtěli spatřit na vlastní oči, museli byste se vydat až do daleké Dubaje. Ve stejném autosalonu byste si ael mohli prohlédnout i vozy jako Bugatti Veyron Meo Costantini edition, Koenigsegg Agera, Lamborghini Aventador SV Roadster, McLaren 675LT, Porsche 918 Spyder, nebo Ferrari LaFerrar.
Pokud vás zajímá cena tohoto otevřeného sporťáku, připravte si v přepočtu cca 12,7 milionu dolarů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?