Ačkoliv automobilka Ford představila v nedávné době již třetí generaci slavného sportovního vozu Ford GT, stále se můžeme dozvědět něco nového o generaci předchozí. Jednou ze zajímavostí je například existence limitované edice Ford GT X1
Během dvou let výroby vzniklo přes 4,000 exemplářů, které se od sebe lišily jen v detailech. Všechny ale nabízely stejnou karoserii a výkon.
Málokdo ale ví, že vznikla i speciální edice GT X1. Že jste o ní také neslyšeli? Nedivíme se. Vzniklo totiž pouze 50 exemplářů, které se od ostatních Fordů GT odlišují otevřenou karoserií nad hlavami posádky. V nedávné době se ale jeden z exemplářů objevil ve známém autosalonu zabývajícím se prodeji exkluzivních vozidel. Díky tomu si teď můžeme vzácný Ford alespoň prohlédnout.
Nádherný Ford dostal karoserii v odstínu tmavě žluté, kterou doplňují dva klasické závodní pruhy stříbrné barvy. Kola a brzdiče ladí svou žlutou barvou ke zbytku karoserie. Podle informací, které přinesl server CarScoops, byly v této barevné kombinaci vyrobeny všechny GT X1.
Největší zvláštnost celého vozu ale nalezneme na tachometru - bývalý majitel s tímto vozem totiž najel pouhých 79 mil, což je v přepočtu jen 127 kilometrů. 5,4 litrový přeplňovaný osmiválec o výkonu 550 koní je tak sotva v záběhu.
Pokud byste tento zánovní vůz chtěli spatřit na vlastní oči, museli byste se vydat až do daleké Dubaje. Ve stejném autosalonu byste si ael mohli prohlédnout i vozy jako Bugatti Veyron Meo Costantini edition, Koenigsegg Agera, Lamborghini Aventador SV Roadster, McLaren 675LT, Porsche 918 Spyder, nebo Ferrari LaFerrar.
Pokud vás zajímá cena tohoto otevřeného sporťáku, připravte si v přepočtu cca 12,7 milionu dolarů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.