Málokdo si uvědomuje, že společnost Škoda Auto patří k jedněm z nejstarších automobilek na světě. Díky tomu tak může na různých veteránských srazech a akcích nabídnout vozy s nevyčíslitelnou historickou hodnotou. A několik přesně takových bude prezentovat i na zámku Loučeň.
Již na čtvrtém ročníku prestižní akce Chateau Loučeň Concours d´Elegance, o kterém jsme vás nedávno informovali, bude barvy mladoboleslavské automobilky hájit trojice automobilů ze Škoda Muzea. Půjde o proudnicový prototyp Škoda 935 Dynamic, impozantní Škoda Superb 4000 s vidlicovým osmiválcem a úspěšný vůz střední třídy z poloviny 30. let Škoda Rapid.
Mezi historií továrny Škoda a zámkem Loučeň navíc existuje blízké historické spojení. Areál zámku totiž jistou dobu vlastnil kníže Erich Thurn-Taxis, který patřil mezi významné průkopníky mobility v Čechách. V roce 1907 navíc stanul v čele správní rady společnosti Laurina & Klementa a významně se podílel na dynamickém rozvoji přední automobilky tehdejšího Rakousko-Uherska.
Nejzajímavějším kouskem, který se na akci konané o víkendu 3.-4. června objeví, bude prototyp s proudnicovou karoserií Škoda 935 Dynamic, který se poprvé představil na Pražském autosalonu v roce 1935. "Automobil unikátní koncepce s dvoulitrovým motorem před zadní nápravou, poháněnou prostřednictvím elektromagneticky řazené převodovky Cotal, byl od čtyřicátých let používán v běžném provozu. Jeho současná podoba, v maximální míře věrná původnímu provedení, představuje výsledek dlouholeté pečlivé práce restaurátorských dílen ŠKODA Muzea a špičkových českých specialistů."
Dalším exponátem se stane Škoda Rapid z roku 1935, která má poukázat na vysoké užitné hodnoty, které nabízela tehdejší sériová produkce. "S prototypem ŠKODA 935 Dynamic ji spojuje například nezávislé zavěšení všech kol či centrální trubkový nosník, nahrazující konvenční rám podvozku. Také zájemci o moderní vůz RAPID měli – na přání – k dispozici uživatelsky komfortní poloautomatickou převodovku Cotal"
Posledním exponátem se stane reprezentativní vůz Škoda Superb 4000, který vznikl na přelomu 30. a 40. let. Impozantní rozměry 5700 x1 800 x 7150 mm tento vůz doslova předurčovali k reprezentativním účelům. O pohon tohoto výjimečného vozu se navíc staral i výjimečný motor. Poprvé v historii se totiž pod kapotou vozů značky Škoda objevil vidlicový osmiválec o objemu 3991 cm3 s výkonem 96 koní, který dokázal limuzínu rozpohybovat až do rychlosti 135 km/h. Tento konkrétní exponát je navíc zřejmě posledním dochovaným vozem tohoto typu.
Na akci ale budou k vidění i desítky jiných skvostů, včetně několika unikátních vozů značky Škoda, Bugatti nebo Horch. Zvláštní prostor na tomto ročníku výstavy dostala i automobilka Ferrari, která v tomto roce slaví 70. let od výroby prvního automobilu. Organizátoři proto slibují i několik zajímavých vozů z Maranella.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.