Pokud si myslíte, že Curling jen jen nudný sport bez trochy zábavy, hrajete ho se špatnými "kameny". V Rusku ale našli způsob, jak si tuto hru okořenit. Standardní kameny nahradili starými vozy ze sovětské éry, které mají možná ještě nižší hodnotu, než potřebné vybavení.
Celá akce se konala během letošní zimy v Jekatěrinburgu, kde se na zamrzlé ploše utkaly celkem čtyři týmy o deseti hráčích, které si proti sobě zahrály Curling bez košťat, zato s nezvyklými kameny.
Těmi se totiž staly vozy "Oka", které se v sovětském svazu vyráběly zhruba od sedmdesátých let. Jejich jízdní vlastnosti, bezpečnost i spolehlivost byly sice mizerné, ovšem jako kameny posloužily skvěle. Aby organizátoři akce zajistili snazší manipulaci a větší bezpečnost, vyndali z vozidel motory a odstranili okna, jinak se jedná o standardní vůz.
Soutěž měla stejná pravidla jako klasický Curling, místo košťat byla ale ve vozidle řidič, který mohl lehce korigovat směr hned poté, co ho ostatní členové týmu roztlačili. Organizace celé akce údajně zabrala přes týden. Bylo totiž potřeba sehnat šest vozidel, přičemž každé byla na jiné straně Ruska.
A proč právě Curling s automobily? Na tento dotaz odpověděla hlavní organizátorka serveru RT slovy, že jako pojišťovací agentka vidí a vyřizuje denně desítky dopravních nehod. Touto formou tak chtěla lidi upozornit na nebezpečí, které jim během jízdy hrozí a přimět je alespoň k přemýšlení o pojištění vozu nebo zdraví. Druhým důvodem pak byla samozřejmě sranda s přáteli.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.