Pokud se chystáte na dovolenou a už teď víte, že budete mít problém do vozu složit všechny věci, není nic snazšího, než se porozhlédnout po nabídce střešních boxů. Pokud se vám do nich ale nechci investovat, můžete si ho jen zapůjčit třeba na dobu dovolené.
Staré moudro říká, že auto zkrátka nenafouknete. Navíc je mnohem pohodlnější uložit věci do střešního boxu, než se několik hodin mačkat v přeplněném interiéru. Nemluvě o tom, že věci volně uložené či rozházené mohou během krizové situaci či nehody napáchat nemalé škody či zranění.
"Rakev", jak se střešním boxům často říká, vám nabídne desítky i stovky litrů zavazadlového prostoru navíc, volba je totiž jen na vás. Jediné co potřebujete, jsou příčníky na střeše vašeho vozidla. Ty by od sebe měly být vzdáleny minimálně 50 centimetrů, aby bylo možné střešním box správně upevnit. Samotný systém upevnění se volí podle typu vašich příčníků.
Podle čeho box vybírat? Zejména podle toho, co budete převážet. Pokud chcete box využívat pouze na letní dovolenou, záleží čistě na vaší osobní preferenci. Pokud ale chcete vyrazit i do hor s lyžemi v boxu, je potřeba vybírat podle délky lyží. Uvnitř boxu by v žádném případě neměly chybět popruhy pro zafixování nákladu.
Také je vhodné mít na paměti velikost vašeho vozidla. Pokud totiž zvolíte příliš dlouhý box, je pravděpodobné, že budete mít omezený přístup do zavazadlového prostoru. Při výběru také dbejte na kvalitní zabezpečení boxu. Ačkoliv zámky bývají standardní výbavou, jejich kvalita se liší podle výrobce.
Pokud se vydáte na cestu se střešním boxem, měli byste tomu přizpůsobit i styl své jízdy. U většiny nových a správně namontovaných střešních boxů není problém cestovat rychlostí okolo 160 km/h, výrobci ale doporučují nepřekračovat rychlost 130 km/h. I přes to, že střešní boxy prošly vývojem zaměřeným na zlepší jejich aerodynamických vlastností, stále je potřeba počítat se spotřebou vyšší cca o 1-2 l/100km.
Co se týče výběru značky, v tomto případě je lepší vsadit na osvědčenou kvalitu. Levnější boxy totiž mívají problém s uchycením, bezpečností i životností.
Cena střešních boxů je vždy závislá na výrobci a objemu daného boxu. Ty nejlevnější se dají sehnat již od 3,000 Kč, ty nejdražší mohou přesahovat hodnotu 20,000 Kč. Pokud ale nechcete do boxu investovat, existuje možnost box si zapůjčit. Půjčováním střešních boxů se dnes zabývají již desítky společností, které vám kromě boxu mohou zapůjčit i příčníky a pomoci vám s celou instalací. Cena zapůjčení se určuje podle objemu a doby, na kterou si box chcete půjčit. V průměru ale zaplatíte od 75 Kč po 100 Kč za den.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?