Pokud se chystáte na dovolenou a už teď víte, že budete mít problém do vozu složit všechny věci, není nic snazšího, než se porozhlédnout po nabídce střešních boxů. Pokud se vám do nich ale nechci investovat, můžete si ho jen zapůjčit třeba na dobu dovolené.
Staré moudro říká, že auto zkrátka nenafouknete. Navíc je mnohem pohodlnější uložit věci do střešního boxu, než se několik hodin mačkat v přeplněném interiéru. Nemluvě o tom, že věci volně uložené či rozházené mohou během krizové situaci či nehody napáchat nemalé škody či zranění.
"Rakev", jak se střešním boxům často říká, vám nabídne desítky i stovky litrů zavazadlového prostoru navíc, volba je totiž jen na vás. Jediné co potřebujete, jsou příčníky na střeše vašeho vozidla. Ty by od sebe měly být vzdáleny minimálně 50 centimetrů, aby bylo možné střešním box správně upevnit. Samotný systém upevnění se volí podle typu vašich příčníků.
Podle čeho box vybírat? Zejména podle toho, co budete převážet. Pokud chcete box využívat pouze na letní dovolenou, záleží čistě na vaší osobní preferenci. Pokud ale chcete vyrazit i do hor s lyžemi v boxu, je potřeba vybírat podle délky lyží. Uvnitř boxu by v žádném případě neměly chybět popruhy pro zafixování nákladu.
Také je vhodné mít na paměti velikost vašeho vozidla. Pokud totiž zvolíte příliš dlouhý box, je pravděpodobné, že budete mít omezený přístup do zavazadlového prostoru. Při výběru také dbejte na kvalitní zabezpečení boxu. Ačkoliv zámky bývají standardní výbavou, jejich kvalita se liší podle výrobce.
Pokud se vydáte na cestu se střešním boxem, měli byste tomu přizpůsobit i styl své jízdy. U většiny nových a správně namontovaných střešních boxů není problém cestovat rychlostí okolo 160 km/h, výrobci ale doporučují nepřekračovat rychlost 130 km/h. I přes to, že střešní boxy prošly vývojem zaměřeným na zlepší jejich aerodynamických vlastností, stále je potřeba počítat se spotřebou vyšší cca o 1-2 l/100km.
Co se týče výběru značky, v tomto případě je lepší vsadit na osvědčenou kvalitu. Levnější boxy totiž mívají problém s uchycením, bezpečností i životností.
Cena střešních boxů je vždy závislá na výrobci a objemu daného boxu. Ty nejlevnější se dají sehnat již od 3,000 Kč, ty nejdražší mohou přesahovat hodnotu 20,000 Kč. Pokud ale nechcete do boxu investovat, existuje možnost box si zapůjčit. Půjčováním střešních boxů se dnes zabývají již desítky společností, které vám kromě boxu mohou zapůjčit i příčníky a pomoci vám s celou instalací. Cena zapůjčení se určuje podle objemu a doby, na kterou si box chcete půjčit. V průměru ale zaplatíte od 75 Kč po 100 Kč za den.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?