Pokud jste dobrodruzi, kteří rádi cestují po světě se svým sportovním vozem, ale nebaví vás spaní v hotelech nebo pod stanem, máme pro vás skvělý tip, který se zanedlouho bude dražit prostřednictvím společnosti Bonhams.
Na aukci v belgickém Spa se totiž zanedlouho objeví dvojice velmi specifických vozidel, se kterými si jejich majitel může užít ohromnou porci zábavy.
Tím prvním je Porsche 934/5 z roku 1976. Jde o jednu z nejúspěšnějších závodních přestaveb modelu Porsche 911. Zatímco model 935 byl koncipován pro splnění podmínek v závodech 5. skupiny, Porsche 934 bylo postaveno pro účast v závodech 4. skupiny. Několik málo modelů, jako například tento, bylo postaveno pro zaplnění vzniklé mezery.
Vůz stojící na šasi s číslem 930 6700478 nese nestárnoucí závodní barvy Martini Racing a podle informací, které jsou k dispozici, se od roku 1976 účastnil pouze tří závodů a poté byl na dlouhou dobu odstaven.
Poté se vozu ujal profesor profesor Ruding, který ho nechal kompletně zrestaurovat a připravit na několik historických závodů. Od roku 2006 do roku 2008 se ale vůz zúčastnil pouze dvou dalších závodů. Ačkoliv nejsou přesné informace o výkonu k dispozici, předpokládaná hodnota je 450 koní při 7.000 ot/min. Očekávaná cena se pohybuje mezi 8 až 11 miliony Kč.
Druhým zajímavým vozem je Volkswagen Transporter T2 z roku 1977. Ten dostal stejné závodní barvy Martini, jako výše zmiňované Porsche 934/5. Pojítek je ale mezi těmito vozy daleko více. Transporter totiž sloužil jako servisní a zároveň přepravní vůz pro Porsche, které za sebou táhl na vleku.
Aby Volkswagen T2, který občas sám míval problém udržovat rychlost do kopce, dokázal utáhnout Porsche na vleku, muselo se mu dostat trochu péče. Ta se projevila výměnou původního motoru za 2,1 litrový čtyřválec z Porsche 914 o výkonu 110 koní. S tímto motorem už VW nemá nejmenší problém Porsche utáhnout. Cena samotného Transporteru se v aukci odhaduje mezi 1,2 až 1,5 miliony korun.
Pokud si navíc budoucí majitel dá trochu práce a přestaví Transporter na obytnou verzi, získá skvělou sestavu pro cestování se sportovním vozem po celé Evropě. Porsche má totiž podle fotek veteránské registrační značky, takže jeho majitel si s ním bude moci vychutnávat závodní okruhy i zakroucené horské průsmyky, aniž by musel ve voze trpět na dlouhých cestách. Jednoduše zapřáhne vlek s Porsche za Volkswagen a vydá se kam jen bude chtít.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.