Pokud jste dobrodruzi, kteří rádi cestují po světě se svým sportovním vozem, ale nebaví vás spaní v hotelech nebo pod stanem, máme pro vás skvělý tip, který se zanedlouho bude dražit prostřednictvím společnosti Bonhams.
Na aukci v belgickém Spa se totiž zanedlouho objeví dvojice velmi specifických vozidel, se kterými si jejich majitel může užít ohromnou porci zábavy.
Tím prvním je Porsche 934/5 z roku 1976. Jde o jednu z nejúspěšnějších závodních přestaveb modelu Porsche 911. Zatímco model 935 byl koncipován pro splnění podmínek v závodech 5. skupiny, Porsche 934 bylo postaveno pro účast v závodech 4. skupiny. Několik málo modelů, jako například tento, bylo postaveno pro zaplnění vzniklé mezery.
Vůz stojící na šasi s číslem 930 6700478 nese nestárnoucí závodní barvy Martini Racing a podle informací, které jsou k dispozici, se od roku 1976 účastnil pouze tří závodů a poté byl na dlouhou dobu odstaven.
Poté se vozu ujal profesor profesor Ruding, který ho nechal kompletně zrestaurovat a připravit na několik historických závodů. Od roku 2006 do roku 2008 se ale vůz zúčastnil pouze dvou dalších závodů. Ačkoliv nejsou přesné informace o výkonu k dispozici, předpokládaná hodnota je 450 koní při 7.000 ot/min. Očekávaná cena se pohybuje mezi 8 až 11 miliony Kč.
Druhým zajímavým vozem je Volkswagen Transporter T2 z roku 1977. Ten dostal stejné závodní barvy Martini, jako výše zmiňované Porsche 934/5. Pojítek je ale mezi těmito vozy daleko více. Transporter totiž sloužil jako servisní a zároveň přepravní vůz pro Porsche, které za sebou táhl na vleku.
Aby Volkswagen T2, který občas sám míval problém udržovat rychlost do kopce, dokázal utáhnout Porsche na vleku, muselo se mu dostat trochu péče. Ta se projevila výměnou původního motoru za 2,1 litrový čtyřválec z Porsche 914 o výkonu 110 koní. S tímto motorem už VW nemá nejmenší problém Porsche utáhnout. Cena samotného Transporteru se v aukci odhaduje mezi 1,2 až 1,5 miliony korun.
Pokud si navíc budoucí majitel dá trochu práce a přestaví Transporter na obytnou verzi, získá skvělou sestavu pro cestování se sportovním vozem po celé Evropě. Porsche má totiž podle fotek veteránské registrační značky, takže jeho majitel si s ním bude moci vychutnávat závodní okruhy i zakroucené horské průsmyky, aniž by musel ve voze trpět na dlouhých cestách. Jednoduše zapřáhne vlek s Porsche za Volkswagen a vydá se kam jen bude chtít.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.