Pokud jste dobrodruzi, kteří rádi cestují po světě se svým sportovním vozem, ale nebaví vás spaní v hotelech nebo pod stanem, máme pro vás skvělý tip, který se zanedlouho bude dražit prostřednictvím společnosti Bonhams.
Na aukci v belgickém Spa se totiž zanedlouho objeví dvojice velmi specifických vozidel, se kterými si jejich majitel může užít ohromnou porci zábavy.
Tím prvním je Porsche 934/5 z roku 1976. Jde o jednu z nejúspěšnějších závodních přestaveb modelu Porsche 911. Zatímco model 935 byl koncipován pro splnění podmínek v závodech 5. skupiny, Porsche 934 bylo postaveno pro účast v závodech 4. skupiny. Několik málo modelů, jako například tento, bylo postaveno pro zaplnění vzniklé mezery.
Vůz stojící na šasi s číslem 930 6700478 nese nestárnoucí závodní barvy Martini Racing a podle informací, které jsou k dispozici, se od roku 1976 účastnil pouze tří závodů a poté byl na dlouhou dobu odstaven.
Poté se vozu ujal profesor profesor Ruding, který ho nechal kompletně zrestaurovat a připravit na několik historických závodů. Od roku 2006 do roku 2008 se ale vůz zúčastnil pouze dvou dalších závodů. Ačkoliv nejsou přesné informace o výkonu k dispozici, předpokládaná hodnota je 450 koní při 7.000 ot/min. Očekávaná cena se pohybuje mezi 8 až 11 miliony Kč.
Druhým zajímavým vozem je Volkswagen Transporter T2 z roku 1977. Ten dostal stejné závodní barvy Martini, jako výše zmiňované Porsche 934/5. Pojítek je ale mezi těmito vozy daleko více. Transporter totiž sloužil jako servisní a zároveň přepravní vůz pro Porsche, které za sebou táhl na vleku.
Aby Volkswagen T2, který občas sám míval problém udržovat rychlost do kopce, dokázal utáhnout Porsche na vleku, muselo se mu dostat trochu péče. Ta se projevila výměnou původního motoru za 2,1 litrový čtyřválec z Porsche 914 o výkonu 110 koní. S tímto motorem už VW nemá nejmenší problém Porsche utáhnout. Cena samotného Transporteru se v aukci odhaduje mezi 1,2 až 1,5 miliony korun.
Pokud si navíc budoucí majitel dá trochu práce a přestaví Transporter na obytnou verzi, získá skvělou sestavu pro cestování se sportovním vozem po celé Evropě. Porsche má totiž podle fotek veteránské registrační značky, takže jeho majitel si s ním bude moci vychutnávat závodní okruhy i zakroucené horské průsmyky, aniž by musel ve voze trpět na dlouhých cestách. Jednoduše zapřáhne vlek s Porsche za Volkswagen a vydá se kam jen bude chtít.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.