V minulých dnech se v Paříži natáčel další díl oblíbené a úspěšné série Mission: Impossible. Titulní role se opět zhostil Tom Cruise, který je známý i tím, že většinu kaskadérských kousků natáčí sám. My se můžeme podívat na to, jak vystřídal kaskadéry za volantem a odepsal pár klasických BMW.
Oblíbená filmová série Mission: Impossible se v příštím roce dočká již šestého pokračování. Natáčení probíhalo v minulých dnech ve Francii a my pro vás máme pár záběrů, na kterých Tom Cruise řadí za volantem několika klasických BMW e28.
Ačkoliv si hlavní hvězda filmové série natáčení akčních scén dozajista užívá, milovníci mnichovské automobilky zřejmě trpí. Na několika málo záběrech které máme k dispozici je totiž vidět, jak Tom Cruise jeden vůz zničí během skoku ze schodů a druhý omlátí při pokusu o stylový průjezd zatáčkou.
Na prvním videu můžete vidět opravdu zdařilý skok pozadu ze schodů. Po přistání už se ale vůz nerozjel. Motor sice běžel, zadní náprava ale zřejmě utrpěla poškození během tvrdého přistání.
Na druhém videu můžeme vidět nejdříve natáčení průjezdu zatáčkou pro kamery na speciálním voze Porsche. Během jednoho z pokusů se ale vůz vymkne kontrole a naráží pravým předním blatníkem do neznámé překážky. Poté následuje ještě několik průjezdů na zkoušku a celé video končí průjezdem s kamerami umístěnými na kapotě vozu.
Pro připomenutí, BMW řady 5 série e28 se vyráběl mezi lety 1981 až 1988 a celkem bylo vyrobenou 722,328 vozidel. Šlo o první pětkové BMW s palubní deskou natočenou směrem k řidiči a možností instalace systému ABS. Byla to také první generace, která se dočkala ostré verze M5. V současné době se cena zachovalého kousku pohybuje okolo 100.000 Kč.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.