Že lidstvo dlouhodobě stárne a tloustne není žádná novinka. Teď si toho faktu ale všimly i automobilky, které začínají podnikat opatření, která by měla poskytnout starším nebo obézním lidem větší bezpečí za volantem.
Aby byly automobilky schopné poskytnout posádce svých vozidel co nejvyšší možnou úroveň bezpečí, zničí desítky vozidel během tzv. crash testů. Součástí těchto testů jsou i speciální figuríny, které svou podobou i fyzickými vlastnostmi co nejvíce připomínají člověka. Zároveň jsou protkány desítkami čidel, které pomáhají měřit vliv nárazu na lidské tělo.
Tyto figuríny už ale automobilky používají přes 50 let. Samozřejmě u nich došlo k jistému vývoji, jejich podstata a rozměry ale zůstávají stejné. Lidstvo se ale během 50 let poměrně rychle vyvinulo. Pozitivní změnou je významné prodloužení průměrné délky života a také lepší zdravotní péče, která nás i ve vyšším věku stále udržuje v dobré kondici.
Změnou k horšímu je ale stále rozšiřující se obezita. Lidstvo zkrátka již velmi dlouhou dobu žije v době přebytku a blahobytu, což se na našich tělech projevuje.
Právě proto společnost Humanetics, přední výrobce figurín pro crash testy, vyvíjí nový druh figurín, které by se měly více přiblížit současnému průměrnému člověku, tak o tom alespoň informuje server AutoCar. Kromě toho, že figuríny budou svou stavbou představovat starší nebo tlustší lidi, jejich "vnitřek" bude více připomínat stavbu lidského těla.
Odborníci z Humanetics totiž spojily síly i s lékaři a odborníky z různých sektorů vědy. Pro vývoj nových figurín tak byly použity stovky dat z CT (Výpočetní tomografie) a speciální 3D tiskárny, schopné vytvořit napodobeniny lidských orgánů z adekvátních materiálů. To vše s cílem poskytnout všem lidem v automobilech tu nejlepší možnou ochranu v případě autonehody.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?