Že lidstvo dlouhodobě stárne a tloustne není žádná novinka. Teď si toho faktu ale všimly i automobilky, které začínají podnikat opatření, která by měla poskytnout starším nebo obézním lidem větší bezpečí za volantem.
Aby byly automobilky schopné poskytnout posádce svých vozidel co nejvyšší možnou úroveň bezpečí, zničí desítky vozidel během tzv. crash testů. Součástí těchto testů jsou i speciální figuríny, které svou podobou i fyzickými vlastnostmi co nejvíce připomínají člověka. Zároveň jsou protkány desítkami čidel, které pomáhají měřit vliv nárazu na lidské tělo.
Tyto figuríny už ale automobilky používají přes 50 let. Samozřejmě u nich došlo k jistému vývoji, jejich podstata a rozměry ale zůstávají stejné. Lidstvo se ale během 50 let poměrně rychle vyvinulo. Pozitivní změnou je významné prodloužení průměrné délky života a také lepší zdravotní péče, která nás i ve vyšším věku stále udržuje v dobré kondici.
Změnou k horšímu je ale stále rozšiřující se obezita. Lidstvo zkrátka již velmi dlouhou dobu žije v době přebytku a blahobytu, což se na našich tělech projevuje.
Právě proto společnost Humanetics, přední výrobce figurín pro crash testy, vyvíjí nový druh figurín, které by se měly více přiblížit současnému průměrnému člověku, tak o tom alespoň informuje server AutoCar. Kromě toho, že figuríny budou svou stavbou představovat starší nebo tlustší lidi, jejich "vnitřek" bude více připomínat stavbu lidského těla.
Odborníci z Humanetics totiž spojily síly i s lékaři a odborníky z různých sektorů vědy. Pro vývoj nových figurín tak byly použity stovky dat z CT (Výpočetní tomografie) a speciální 3D tiskárny, schopné vytvořit napodobeniny lidských orgánů z adekvátních materiálů. To vše s cílem poskytnout všem lidem v automobilech tu nejlepší možnou ochranu v případě autonehody.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.