Pokud jste v nedávné době přesedlali z předokolky na zadokolku, je možné, že ještě nejste plně seznámeni s tím, jak reagovat na krizové situace například v podobě nedotáčivosti či přetáčivosti. S tím se řidičům rozhodla pomoci společnost BMW a její závodní jezdec Colin Turkington.
Každý řidič by měl být schopen zvládnout svůj vůz i při krizových situacích. Sáhněme si ale všichni do svědomí a přiznejme si, jak na tom ve skutečnosti jsme. Automobilka BMW však chce udělat z majitelů svých vozů lepší řidiče, a tak nechala natočit sérii spotů.
Během těchto krátkých videí se profesionální závodník Colin Turkington snaží vysvětlit zvládnutí nedotáčivosti a přetáčivosti, udržení kontrolovaného smyku, správný průjezd zatáčkou po ideální stopě, základy plynulé jízdy a zvládnutí rychlého startu.
Video se ale netýká jen majitelů vozů BMW. Ačkoliv jsou zadokolky neustále vytlačovány vozy s pohonem předních nebo všech kol, i nadále je ve své nabídce mají automobilky Mercedes, Alfa Romeo, Ford, Nissan, Mazda a samozřejmě i výrobci speciálních sportovních vozidel.
Obsahu by také měli věnovat pozornost lidé, kteří se chystají k nákupu starších vozů se zadním pohonem. Ty totiž mnohdy postrádají "chůvičky" v podobě elektronických asistenčních systémů
Automobilka samozřejmě počítá s tím, že pokud se budete snažit zlepšovat se ve svých schopnostech, využijete k tomu místa určená. Ani v České republice o ně není nouze. Autodrom Most, Sosnová, Vysoké Mýto - to všechno jsou okruhy, které pořádají dny volných jízd pro veřejnost.
Pokud se tedy chcete stát opravdu lepším řidičem, který bude mít svůj vůz pod kontrolou i v krizových situacích, inspirujte se videem a vyrazte zkoušet své schopnosti do míst, kde nikoho neohrozíte.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.