Pokud jste v nedávné době přesedlali z předokolky na zadokolku, je možné, že ještě nejste plně seznámeni s tím, jak reagovat na krizové situace například v podobě nedotáčivosti či přetáčivosti. S tím se řidičům rozhodla pomoci společnost BMW a její závodní jezdec Colin Turkington.
Každý řidič by měl být schopen zvládnout svůj vůz i při krizových situacích. Sáhněme si ale všichni do svědomí a přiznejme si, jak na tom ve skutečnosti jsme. Automobilka BMW však chce udělat z majitelů svých vozů lepší řidiče, a tak nechala natočit sérii spotů.
Během těchto krátkých videí se profesionální závodník Colin Turkington snaží vysvětlit zvládnutí nedotáčivosti a přetáčivosti, udržení kontrolovaného smyku, správný průjezd zatáčkou po ideální stopě, základy plynulé jízdy a zvládnutí rychlého startu.
Video se ale netýká jen majitelů vozů BMW. Ačkoliv jsou zadokolky neustále vytlačovány vozy s pohonem předních nebo všech kol, i nadále je ve své nabídce mají automobilky Mercedes, Alfa Romeo, Ford, Nissan, Mazda a samozřejmě i výrobci speciálních sportovních vozidel.
Obsahu by také měli věnovat pozornost lidé, kteří se chystají k nákupu starších vozů se zadním pohonem. Ty totiž mnohdy postrádají "chůvičky" v podobě elektronických asistenčních systémů
Automobilka samozřejmě počítá s tím, že pokud se budete snažit zlepšovat se ve svých schopnostech, využijete k tomu místa určená. Ani v České republice o ně není nouze. Autodrom Most, Sosnová, Vysoké Mýto - to všechno jsou okruhy, které pořádají dny volných jízd pro veřejnost.
Pokud se tedy chcete stát opravdu lepším řidičem, který bude mít svůj vůz pod kontrolou i v krizových situacích, inspirujte se videem a vyrazte zkoušet své schopnosti do míst, kde nikoho neohrozíte.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?