Nissan si na prodeje svých vozidel rozhodně nemůže stěžovat. V roce 2016 byl s 4.501.516 prodanými automobily pátou nejúspěšnější automobilkou na světě. Navíc jeho model X-Trail/Rogue se stal nejprodávanějším SUV na světě. Lidé z Nissanu přesto nejsou spokojeni.
Chtěli by totiž zvýšit prodeje svých sportovních vozů z divize NISMO (Nissan Motorsport). Za tím účelem chce Nissan rozšířit svou nabídku na nové trhy, ale hlavně přidat nové modely, které by zaujaly širší skupinu zákazníků.
V současné době nabízí Nissan modely NISMO na domácím trhu v Japonsku, na Středním východě, v severní Americe a Evropě. Roční odhad prodejů činí cca 15.000 vozů. Nissan však doufá, že díky plánovaným krokům toto číslo rychle poroste.
Zákazníci si prozatím mohou vybírat z upravených modelů GT-R, 370Z, Juke, Patrol, Note a Senetra. Mezi vozy, které by mohly v brzké době dostat balíček úprav NISMO, se řadí modely Micra a Pulsar. Jejich úpravou by se totiž Nissan dostal do žádaného segmentu Hot-hatch. Dalším pravděpodobným kandidátem je Nissan Qashqai, neboť vozy kategorie SUV patří mezi nejpopulárnější na trhu. V ostrém provedení by si tak jistě našel své zájemce.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?