Čiré šílenství nebo to má Nissan promyšlené? Elektrický Leaf jede na Mongol Rally

AutoRoad.cz, 27. dubna 2017, 11:59 Aktualizováno 27.4.2017, 12:50 Google+

Společnost Nissan se účastní mnoha druhů závodů. Ostatně má v nabídce automobily, které jsou k překonávání rekordů přímo stavěné. Nyní se však Nissan rozhodl k nečekanému kroku. Na start vytrvalostní Mongol Rally postavil elektrický Nissan Leaf.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nissan Leaf AT-EV

Nissan Leaf AT-EV | foto: Nissan

Sdílejte článek

Tradice Mongol Rally sahá až do roku 2004, kdy se šestice týmů vydala na cestu z Londýna do Ulánbátaru. Následující rok se účastnilo již 43 posádek a v roce 2006 to bylo již 167 posádek. Konečná destinace závodu se však z důvodu rostoucích poplatků a daní vyžadovaných v Mongolsku změnila z Ulánbátaru na ruské město Ulan-Ude.

Cílem této akce není závodit, ale spíš zažít dobrodružství na cestě dlouhé 10.000 mil (cca 16.000 kilometrů). Účastnit se může kdokoliv s vozem ,jehož objem motoru nepřesáhne jeden litr. Vstupní poplatek činí 1000 liber (cca 31 tis. Kč), které jsou následně věnovány na charitu. Závod se tak jede bez jakékoliv asistence a pořadatelé spoléhají na to, že si lidé budou pomáhat vzájemně.

Letos poprvé se tohoto závodu účastní i elektromobil. Tím bude speciálně upravený vůz Nissan Leaf označený AT-EV (All Terrain Electric Vehicle). Ten byl samozřejmě na tuto cestu lehce modifikován. Zvýšila se světlá výška, přibyla ochrana podvozku, dostal tužší tlumiče a pořádné terénní obutí. Na střeše přibyla expediční zahrádka s rezervou a světelnou rampou o výkonu 16.400 lumenů. Z interiéru vozu zmizela zadní řada sedaček, čímž bylo ušetřeno cca 30 kilogramů. O změnách motoru či přidání baterií nepadlo ani slovo.

Použít pro tento vytrvalostní závod elektrický automobil postaví posádku před mnoho výzev. Čím víc na východ se dostanou, tím méně budou mít k dispozici nabíjecích stanic. Jak tento problém hodlají řešit však nikomu ani nenaznačili. Leaf byl navíc stavěn jako vůz do města, je tedy otázkou, jak si povede na nezpevněných cestách a stepích, které posádku neminou.

Jak se týmu na cestách podaří můžete sledovat již od 16. července, kdy Mongol Rally odstartuje.

Vytisknout

Diskuze: Čiré šílenství nebo to má Nissan promyšlené? Elektrický Leaf jede na Mongol Rally

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Ferrari 360 Challenge Stradale (Foto:Axion23)

Chcete mít doma Ferrari? Samotný provoz vás vyjde na statisíce

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud