Čiré šílenství nebo to má Nissan promyšlené? Elektrický Leaf jede na Mongol Rally

Nissan Leaf AT-EV
Nissan Leaf AT-EV, foto: Nissan
AutoRoad.cz 27. dubna 2017 11:59 | akt. 27. dubna 2017 12:50
Sdílej:

Společnost Nissan se účastní mnoha druhů závodů. Ostatně má v nabídce automobily, které jsou k překonávání rekordů přímo stavěné. Nyní se však Nissan rozhodl k nečekanému kroku. Na start vytrvalostní Mongol Rally postavil elektrický Nissan Leaf.

Tradice Mongol Rally sahá až do roku 2004, kdy se šestice týmů vydala na cestu z Londýna do Ulánbátaru. Následující rok se účastnilo již 43 posádek a v roce 2006 to bylo již 167 posádek. Konečná destinace závodu se však z důvodu rostoucích poplatků a daní vyžadovaných v Mongolsku změnila z Ulánbátaru na ruské město Ulan-Ude.

Cílem této akce není závodit, ale spíš zažít dobrodružství na cestě dlouhé 10.000 mil (cca 16.000 kilometrů). Účastnit se může kdokoliv s vozem ,jehož objem motoru nepřesáhne jeden litr. Vstupní poplatek činí 1000 liber (cca 31 tis. Kč), které jsou následně věnovány na charitu. Závod se tak jede bez jakékoliv asistence a pořadatelé spoléhají na to, že si lidé budou pomáhat vzájemně.

Letos poprvé se tohoto závodu účastní i elektromobil. Tím bude speciálně upravený vůz Nissan Leaf označený AT-EV (All Terrain Electric Vehicle). Ten byl samozřejmě na tuto cestu lehce modifikován. Zvýšila se světlá výška, přibyla ochrana podvozku, dostal tužší tlumiče a pořádné terénní obutí. Na střeše přibyla expediční zahrádka s rezervou a světelnou rampou o výkonu 16.400 lumenů. Z interiéru vozu zmizela zadní řada sedaček, čímž bylo ušetřeno cca 30 kilogramů. O změnách motoru či přidání baterií nepadlo ani slovo.

Použít pro tento vytrvalostní závod elektrický automobil postaví posádku před mnoho výzev. Čím víc na východ se dostanou, tím méně budou mít k dispozici nabíjecích stanic. Jak tento problém hodlají řešit však nikomu ani nenaznačili. Leaf byl navíc stavěn jako vůz do města, je tedy otázkou, jak si povede na nezpevněných cestách a stepích, které posádku neminou.

Jak se týmu na cestách podaří můžete sledovat již od 16. července, kdy Mongol Rally odstartuje.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.