Většina konceptů, které nám koncern Volkswagen v poslední době představil, měla být vybavena autonomním řízením na třetí úrovni. Koncept Sedric však ukazuje, jak budou vypadat vozy na páté úrovni. A tak místo volantu dostal květináč.
Jméno Sedric vychází z označení Self-Driving Car, což snad ani není třeba překládat. Volkswagen zkrátka představil vůz, který by měl naplňovat potřeby mobility v budoucnosti. Rychlá a bezpečná doprava, během které se ale nemusíte věnovat vůbec ničemu. Koncept Sedric tak nabízí ty nejmodernější technologie, které jsou potřeba pro autonomní jízdu.
Pro člověka budoucnosti je technika spíše nezajímavá, proto nám toho o ní lidé z Volkswagenu ani příliš neprozradí. Víc nám toho ale řekli o interiéru. Ten je vybaven čtyřmi sedačkami, umístěnými naproti sobě. Ty mají svým komfortem připomínat spíš gauč z vašeho obýváku. Interiér je velice vzdušný a vybavený jak moderní technologií, tak pečlivě vybíranými materiály, které navozují dojem prémiovosti. Zajímavostí jsou třeba zamýšlené průhledné OLED displeje, které umožní promítat obsah ale zároveň cestujícím umožní i výhled z vozu.
K ovládání Sedrica vám postačí pouze jedno tlačítko. To s vámi bude komunikovat pomocí změny barev a vibrací. Pomocí tohoto tlačítka si můžete Sedrica kdykoliv zavolat, ať už budete kdekoliv. Součástí tohoto systému by totiž měla být speciální zákaznická síť, díky které budou moci lidi vozítka sdílet mezi sebou. Celý projekt by tak mohl fungovat i na bázi sdílených vozidel.
Sedric bude samozřejmě "zelený", tedy elektrický. Baterie budou uloženy v podlaze a elektromotor přímo u nápravy. Nejzelenější na celém voze je ale bezesporu několik květin, které budou společně s důmyslnými filtry zajišťovat čistý vzduch.
Sedric je samozřejmě pouhým konceptem, dá se ale očekávat, že budoucí autonomní vozy z něj budou v některých aspektech vycházet.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?