Většina konceptů, které nám koncern Volkswagen v poslední době představil, měla být vybavena autonomním řízením na třetí úrovni. Koncept Sedric však ukazuje, jak budou vypadat vozy na páté úrovni. A tak místo volantu dostal květináč.
Jméno Sedric vychází z označení Self-Driving Car, což snad ani není třeba překládat. Volkswagen zkrátka představil vůz, který by měl naplňovat potřeby mobility v budoucnosti. Rychlá a bezpečná doprava, během které se ale nemusíte věnovat vůbec ničemu. Koncept Sedric tak nabízí ty nejmodernější technologie, které jsou potřeba pro autonomní jízdu.
Pro člověka budoucnosti je technika spíše nezajímavá, proto nám toho o ní lidé z Volkswagenu ani příliš neprozradí. Víc nám toho ale řekli o interiéru. Ten je vybaven čtyřmi sedačkami, umístěnými naproti sobě. Ty mají svým komfortem připomínat spíš gauč z vašeho obýváku. Interiér je velice vzdušný a vybavený jak moderní technologií, tak pečlivě vybíranými materiály, které navozují dojem prémiovosti. Zajímavostí jsou třeba zamýšlené průhledné OLED displeje, které umožní promítat obsah ale zároveň cestujícím umožní i výhled z vozu.
K ovládání Sedrica vám postačí pouze jedno tlačítko. To s vámi bude komunikovat pomocí změny barev a vibrací. Pomocí tohoto tlačítka si můžete Sedrica kdykoliv zavolat, ať už budete kdekoliv. Součástí tohoto systému by totiž měla být speciální zákaznická síť, díky které budou moci lidi vozítka sdílet mezi sebou. Celý projekt by tak mohl fungovat i na bázi sdílených vozidel.
Sedric bude samozřejmě "zelený", tedy elektrický. Baterie budou uloženy v podlaze a elektromotor přímo u nápravy. Nejzelenější na celém voze je ale bezesporu několik květin, které budou společně s důmyslnými filtry zajišťovat čistý vzduch.
Sedric je samozřejmě pouhým konceptem, dá se ale očekávat, že budoucí autonomní vozy z něj budou v některých aspektech vycházet.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?