Většina konceptů, které nám koncern Volkswagen v poslední době představil, měla být vybavena autonomním řízením na třetí úrovni. Koncept Sedric však ukazuje, jak budou vypadat vozy na páté úrovni. A tak místo volantu dostal květináč.
Jméno Sedric vychází z označení Self-Driving Car, což snad ani není třeba překládat. Volkswagen zkrátka představil vůz, který by měl naplňovat potřeby mobility v budoucnosti. Rychlá a bezpečná doprava, během které se ale nemusíte věnovat vůbec ničemu. Koncept Sedric tak nabízí ty nejmodernější technologie, které jsou potřeba pro autonomní jízdu.
Pro člověka budoucnosti je technika spíše nezajímavá, proto nám toho o ní lidé z Volkswagenu ani příliš neprozradí. Víc nám toho ale řekli o interiéru. Ten je vybaven čtyřmi sedačkami, umístěnými naproti sobě. Ty mají svým komfortem připomínat spíš gauč z vašeho obýváku. Interiér je velice vzdušný a vybavený jak moderní technologií, tak pečlivě vybíranými materiály, které navozují dojem prémiovosti. Zajímavostí jsou třeba zamýšlené průhledné OLED displeje, které umožní promítat obsah ale zároveň cestujícím umožní i výhled z vozu.
K ovládání Sedrica vám postačí pouze jedno tlačítko. To s vámi bude komunikovat pomocí změny barev a vibrací. Pomocí tohoto tlačítka si můžete Sedrica kdykoliv zavolat, ať už budete kdekoliv. Součástí tohoto systému by totiž měla být speciální zákaznická síť, díky které budou moci lidi vozítka sdílet mezi sebou. Celý projekt by tak mohl fungovat i na bázi sdílených vozidel.
Sedric bude samozřejmě "zelený", tedy elektrický. Baterie budou uloženy v podlaze a elektromotor přímo u nápravy. Nejzelenější na celém voze je ale bezesporu několik květin, které budou společně s důmyslnými filtry zajišťovat čistý vzduch.
Sedric je samozřejmě pouhým konceptem, dá se ale očekávat, že budoucí autonomní vozy z něj budou v některých aspektech vycházet.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.