Většina konceptů, které nám koncern Volkswagen v poslední době představil, měla být vybavena autonomním řízením na třetí úrovni. Koncept Sedric však ukazuje, jak budou vypadat vozy na páté úrovni. A tak místo volantu dostal květináč.
Jméno Sedric vychází z označení Self-Driving Car, což snad ani není třeba překládat. Volkswagen zkrátka představil vůz, který by měl naplňovat potřeby mobility v budoucnosti. Rychlá a bezpečná doprava, během které se ale nemusíte věnovat vůbec ničemu. Koncept Sedric tak nabízí ty nejmodernější technologie, které jsou potřeba pro autonomní jízdu.
Pro člověka budoucnosti je technika spíše nezajímavá, proto nám toho o ní lidé z Volkswagenu ani příliš neprozradí. Víc nám toho ale řekli o interiéru. Ten je vybaven čtyřmi sedačkami, umístěnými naproti sobě. Ty mají svým komfortem připomínat spíš gauč z vašeho obýváku. Interiér je velice vzdušný a vybavený jak moderní technologií, tak pečlivě vybíranými materiály, které navozují dojem prémiovosti. Zajímavostí jsou třeba zamýšlené průhledné OLED displeje, které umožní promítat obsah ale zároveň cestujícím umožní i výhled z vozu.
K ovládání Sedrica vám postačí pouze jedno tlačítko. To s vámi bude komunikovat pomocí změny barev a vibrací. Pomocí tohoto tlačítka si můžete Sedrica kdykoliv zavolat, ať už budete kdekoliv. Součástí tohoto systému by totiž měla být speciální zákaznická síť, díky které budou moci lidi vozítka sdílet mezi sebou. Celý projekt by tak mohl fungovat i na bázi sdílených vozidel.
Sedric bude samozřejmě "zelený", tedy elektrický. Baterie budou uloženy v podlaze a elektromotor přímo u nápravy. Nejzelenější na celém voze je ale bezesporu několik květin, které budou společně s důmyslnými filtry zajišťovat čistý vzduch.
Sedric je samozřejmě pouhým konceptem, dá se ale očekávat, že budoucí autonomní vozy z něj budou v některých aspektech vycházet.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.