Většina konceptů, které nám koncern Volkswagen v poslední době představil, měla být vybavena autonomním řízením na třetí úrovni. Koncept Sedric však ukazuje, jak budou vypadat vozy na páté úrovni. A tak místo volantu dostal květináč.
Jméno Sedric vychází z označení Self-Driving Car, což snad ani není třeba překládat. Volkswagen zkrátka představil vůz, který by měl naplňovat potřeby mobility v budoucnosti. Rychlá a bezpečná doprava, během které se ale nemusíte věnovat vůbec ničemu. Koncept Sedric tak nabízí ty nejmodernější technologie, které jsou potřeba pro autonomní jízdu.
Pro člověka budoucnosti je technika spíše nezajímavá, proto nám toho o ní lidé z Volkswagenu ani příliš neprozradí. Víc nám toho ale řekli o interiéru. Ten je vybaven čtyřmi sedačkami, umístěnými naproti sobě. Ty mají svým komfortem připomínat spíš gauč z vašeho obýváku. Interiér je velice vzdušný a vybavený jak moderní technologií, tak pečlivě vybíranými materiály, které navozují dojem prémiovosti. Zajímavostí jsou třeba zamýšlené průhledné OLED displeje, které umožní promítat obsah ale zároveň cestujícím umožní i výhled z vozu.
K ovládání Sedrica vám postačí pouze jedno tlačítko. To s vámi bude komunikovat pomocí změny barev a vibrací. Pomocí tohoto tlačítka si můžete Sedrica kdykoliv zavolat, ať už budete kdekoliv. Součástí tohoto systému by totiž měla být speciální zákaznická síť, díky které budou moci lidi vozítka sdílet mezi sebou. Celý projekt by tak mohl fungovat i na bázi sdílených vozidel.
Sedric bude samozřejmě "zelený", tedy elektrický. Baterie budou uloženy v podlaze a elektromotor přímo u nápravy. Nejzelenější na celém voze je ale bezesporu několik květin, které budou společně s důmyslnými filtry zajišťovat čistý vzduch.
Sedric je samozřejmě pouhým konceptem, dá se ale očekávat, že budoucí autonomní vozy z něj budou v některých aspektech vycházet.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?