Bugatti už počátkem letošního roku začalo dodávat první vyrobené Chirony svým klientům. Vůbec první kousek pak zamířil do Holandska.
A právě tento exemplář je více než zajímavý. Jeho cena je totiž tak astronomická, že se může kde kdo ptát, jak je to vlastně možné. No řekněte sami, dali byste za vůz typu Chiron skoro sto milionů korun? I přes jeho výkon, exkluzivitu a parametry by jistě spousta z vás řekla, že ne.
Ne tak ale Michel Perridon, který je zakladatelem firmy Trust. Počítačový znalci tuhle značku moc dobře znají, ti ostatní z nás od ní jistě něco někdy měli doma anebo mají. Výrobce počítačového příslušenství vydělává poměrně dost, což platí i o jeho majiteli. Právě ten se do Chironu zamiloval a i s příplatky za něj nechal u prodejce 3 427 615 eur.
To je v přepočtu lehce přes 92 milionů Kč. A proč vůz stojí tolik, když jeho základní cena činí "jen" 2,4 milionu Eur? Odpovědí jsou příplatky, kdy vám výrobce do auta nainstaluje prakticky cokoliv. Tím cokoliv myslíme různé doplňky z karbonu, pravé kůže, lakované v různých odstínech dle vaší fantazie a další prkotiny. Ve výsledku však máte "něco", jehož cena odpovídá luxusní obrovské vile s ultra velkým pozemkem v USA v Los Angeles.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?