Bugatti už počátkem letošního roku začalo dodávat první vyrobené Chirony svým klientům. Vůbec první kousek pak zamířil do Holandska.
A právě tento exemplář je více než zajímavý. Jeho cena je totiž tak astronomická, že se může kde kdo ptát, jak je to vlastně možné. No řekněte sami, dali byste za vůz typu Chiron skoro sto milionů korun? I přes jeho výkon, exkluzivitu a parametry by jistě spousta z vás řekla, že ne.
Ne tak ale Michel Perridon, který je zakladatelem firmy Trust. Počítačový znalci tuhle značku moc dobře znají, ti ostatní z nás od ní jistě něco někdy měli doma anebo mají. Výrobce počítačového příslušenství vydělává poměrně dost, což platí i o jeho majiteli. Právě ten se do Chironu zamiloval a i s příplatky za něj nechal u prodejce 3 427 615 eur.
To je v přepočtu lehce přes 92 milionů Kč. A proč vůz stojí tolik, když jeho základní cena činí "jen" 2,4 milionu Eur? Odpovědí jsou příplatky, kdy vám výrobce do auta nainstaluje prakticky cokoliv. Tím cokoliv myslíme různé doplňky z karbonu, pravé kůže, lakované v různých odstínech dle vaší fantazie a další prkotiny. Ve výsledku však máte "něco", jehož cena odpovídá luxusní obrovské vile s ultra velkým pozemkem v USA v Los Angeles.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?