V Modřanech se již pošestnácté odehraje Jarní VW sprint, během kterého se na jednom místě sjedou ty nejvýznamnější vozy, které odstartovaly zářnou dráhu značky Volkswagen.
Celá akce se bude odehrávat 22. dubna 2017 ve Freestyle Parku Modřany. K vidění budou nejslavnější vozy značky Volkswagen, Porsche a KdF se vzduchem chlazenými motory. Pořadatelé očekávají desítky účastníku ze 4 zemí. Soutěží se ale můžete zúčastnit i vy. Stačí vám k tomu vlastnictví vozu Volkswagen do roku výroby 1967, Porsche do roku výroby 1965 nebo jakýkoliv vůz KdF. Pokud ale žádný takový skvost nevlastníte, nesmutněte a vyrazte alespoň jako diváci. K vidění toho totiž bude hodně.
Daniel Harant, ředitel divize Volkswagen osobní vozy společnosti Porsche Česká republika k akci řekl: „V letošním roce se mohou návštěvníci těšit na celou řadu změn. Na program se vrací velmi oblíbená spanilá jízda, která nyní povede z Modřan do Troji, a svou účast přislíbilo ještě více majitelů klasických Volkswagenů než loni. Atrakcí bude také plavba obojživelných vozidel Schwimmwagen ve vodách Vltavy. A to není zdaleka všechno, co pro návštěvníky letošního Jarního VW sprintu připravujeme. Věřím, že si žádný fanoušek klasických automobilů nenechá tuto výjimečnou akci s fantastickou atmosférou ujít a srdečně zvána je samozřejmě i široká motoristická veřejnost včetně rodin s dětmi, na které čekají různé zábavné a soutěžní aktivity.“
Program akce bude zahájen v 8:30 technickou přejímkou soutěžních vozů. V 11:15 odstartuje závod obojživelných vozidel a 12:15 se postaví první vozidla na start Jarního VW Sprintu. V 16 hodin budou vyhlášeni vítězi a předána ocenění. Poté se účastníci vydají na spanilou jízdu Prahou do autokempu v Troji, kde proběhne afterparty.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.