Korejský výrobce Kia postupuje rok co rok výše v oblasti kvality a dovedností svých aut. Poslední model Stinger ovšem překonává veškeré hranice.
Ten totiž bude nejspíše na domácím trhu prodáván jako samostatný model s jiným logem výrobce. V podstatě by se mělo jednat o takovou "korejskou" luxusně vzhlížející Alpinu, kdy základem jsou vozy BMW, avšak po patřičné dávce úprav vyjíždějí jako samostatné vozy s vlastním logem.
Podle tamního magazínu Pulse se tak bude v Koreji Stinger prodávat pod vlastní značkou s písmenem E. Na víku zavazadelníku pak najdeme klasický nápis Stinger. A proč se k tomuto kroku automobilka Kia rozhodla?
Písmeno E vlastně vysvětluje zkratku vozu "Engineered by Excellence". To v překladu znamená, že vůz je excelentně navrhnut, O tom, zda tomu tak opravdu je, nás přesvědčí až letní testy vozu, kdy jej do rukou dostanou první světoví novináři. Pro domácí trh se navíc Stinger formálně odliší od zbytku modelové řady.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.