Korejský výrobce Kia postupuje rok co rok výše v oblasti kvality a dovedností svých aut. Poslední model Stinger ovšem překonává veškeré hranice.
Ten totiž bude nejspíše na domácím trhu prodáván jako samostatný model s jiným logem výrobce. V podstatě by se mělo jednat o takovou "korejskou" luxusně vzhlížející Alpinu, kdy základem jsou vozy BMW, avšak po patřičné dávce úprav vyjíždějí jako samostatné vozy s vlastním logem.
Podle tamního magazínu Pulse se tak bude v Koreji Stinger prodávat pod vlastní značkou s písmenem E. Na víku zavazadelníku pak najdeme klasický nápis Stinger. A proč se k tomuto kroku automobilka Kia rozhodla?
Písmeno E vlastně vysvětluje zkratku vozu "Engineered by Excellence". To v překladu znamená, že vůz je excelentně navrhnut, O tom, zda tomu tak opravdu je, nás přesvědčí až letní testy vozu, kdy jej do rukou dostanou první světoví novináři. Pro domácí trh se navíc Stinger formálně odliší od zbytku modelové řady.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?