3500 životů je název nové kampaně organizací JCDecaux, FIA a národních autoklubů. Tato kampaň spojuje více než 70 zemí po celém světe v boji za bezpečnější silnice.
Proč právě 3500 životů? Protože právě tolik lidí každý den přijde na celém světě o život při dopravních nehodách. Za rok pak číslo vzroste až na velikost Prahy (1,25 milionu). Obzvláště alarmující je situace pro věkovou skupinu 15 až 29 let. V této skupině jsou na celém světě ty nejzávažnější a nejtragičtější dopravní nehody. Dokonce počet tragických nehod převládá nad všemi ostatními smrtelnými úrazy! Pokud bude tento trend nadále pokračovat, můžeme se do roku 2020 dočkat zvýšení čísla úmrtí při dopravních nehodách na světě ke 2 milionům lidí. ÚAMK se tedy připojuje ke kampani a po celé České republice bude tento rok šířit osvětu pomocí světových celebrit.
Jaké osobnosti se zapojí do této kampaně?Do kampaně se zapojí světové celebrity nejen ze sportovní oblasti, ale i umělci, a kampaň dokonce podpořil Mezinárodní olympijský výbor a papež František. Mezi sportovci se objeví Yohan Blake (sprinter na 100 m), Haile Gebrselassie (běžec na dlouhé tratě), Antoine Griezmann (fotbalista Atlétika Madrid), Vanessa Low (para olympionička ve skoku do dálky), Rafael Nadal (tenista) a Wayde van Niekerk (běžec na 100, 200 a 400 m). Účastní se i závodníci Fernando Alonso (Formule 1), Felipe Massa (Formule 1), Nico Rosberg (Formule 1) a Marc Márquez (Moto GP). Mezi umělci je Pharrell Williams (zpěvák a textař) a Michelle Yeoh (Bond girl – Zítřek nikdy neumírá).
Slova osobnostíRafael Nadal: „Pokud pojedete s poškozenými nebo opotřebovanými pneumatikami, ovlivňujete svůj vlastní život i životy druhých.“
Fernando Alonso: „Bezpečnostní pásy významně snižují riziko vymrštění z vozidla v případě havárie. Bezpečnostní pásy také rozhodují o bezpečnosti řidiče a cestujících ve vozidle. Snižují riziko úmrtí u řidiče a cestujících na předních sedadlech o 45 až 50%.“
Marc Márquez: „Účinné prosazování právních předpisů pro povinné nošení motocyklových přileb zvýší nošení helem a tím sníží rizika poranění hlavy. Správné nošení motorkářské helmy může snížit riziko úmrtí o 40%.“
Felipe Massa: „Ať už jste řidič, chodec nebo cyklista, je důležité, abyste se soustředili na silnici nebo na cestu před vámi.“
Slova prezidenta FIA ke kampani„Chtěl bych vyzvat všechny, aby podporovali a sdíleli klíčová poselství kampaně a podepsali náš společný manifest pro lepší činnost vlád v jednotlivých zemích. Příliš mnoho lidí zbytečně přichází každý den o život při dopravních nehodách. Jsme hrdí na to, že také třináct fantastických osobností podporuje tuto kampaň a budou vzorem pro mladé lidi“, řekl na startu nové kampaně prezident FIA Jean Todt.
Kde a kdy bude kampaň prezentována?Kampaň je přeložena do 30 jazyků a bude prezentována na různých místech nejen v České republice. ÚAMK zveřejní poselství osobností na webu a videoklipy kampaně 3500 životů na první letošní rallye 36. Janča Valašská rally Valmez 2017 u které je hrdým spolupořadatelem.
Proč právě ÚAMK?ÚAMK (Ústřední Automotoklub ČR) se pravidelně angažuje v zlepšování bezpečnosti silničního provozu nejen u nás, ale i ve světě. Vždyť jsme se simulátory nárazu objeli téměř celý svět. Díky těmto simulacím se jen v u nás daří každoročně snižovat oběti dopravních nehod důsledkem nepřipoutání se. Proto se držíme hesla „I jediný zachráněný život má pro nás nevyčíslitelnou hodnotu a investice do něj musí jít bez ohledu na finance. Vždyť život je to nejcennější, co všichni máme, a měli bychom si ho hýčkat, nikoliv se zabíjet“, říká prezident ÚAMK a viceprezident FIA Regionu I. Oldřich Vaníček.
Děláme toho u nás málo!„Tímto vyzýváme vládu ČR, aby se začala výrazněji zabývat bezpečností na našich silnicích a ještě více snížila počet obětí dopravních nehod u nás. Současná opatření jsou nedostatečná a je třeba je upravit tak, abychom se více přiblížili vyspělým zemím. Vždyť jsme osmí od konce v celé Evropě v počtu snižování úmrtí na silnicích na milion obyvatel za období 2001 až 2015 a o více než 7% zaostáváme v tomto hodnocení i za Evropským průměrem (zdroj: etsc.eu)“, hodnotí kroky a výsledky zlepšování bezpečnosti silničního provozu v ČR prezident ÚAMK a viceprezident FIA Regionu I. Oldřich Vaníček.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.