Přeprava letních pneumatik z garáže na výměnu do servisu může být životu nebezpečná. ADAC se při crash testu zaměřil na tento způsob přepravy a zjistil pár zásadních nedostatků v přepravě pneumatik.
Výsledky jsou jasné. Pokud jsou pneumatiky uložené volně ve vozidle a v kufru, je možné, že při čelním nárazu v pouhé rychlosti 50 km/h vám proletí až do prostoru posádky.
Následky takového střetu jsou pak zpravidla hodně vážné až tragické. Bohužel tento fakt je zapříčiněný samotnou vahou pneumatiky s diskem, která se často pohybuje okolo 15 kg. Celková hmotnost tohoto letícího nákladu je tedy 375 kg.
Jak předejít tragédii
• Pneumatiky je lépe položit rovně na podlahu zavazadlového prostoru a zajistit popruhy nebo sítí.
• U malých vozidel je nejbezpečnější doprava pneumatik v uzavřeném zavazadlovém prostoru.
• Není-li místo v kufru pro všechny pneumatiky, uložte je do prostoru pro nohy za předními opěradly.
Nejenže vám špatně zajištěný náklad může poškodit zdraví, ale hrozí, že můžete také dostat pokutu od policie za špatné upevnění nákladu, který ohrozil ostatní účastníky provozu. V zahraničí je pokuta udělována i za to, že ohrozíte posádku ve vozidle. Například v Rakousku vám za tento přečin hrozí pokuta až do výše neuvěřitelných 5 tisíc EUR (cca 130 000 korun).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?