Přeprava letních pneumatik z garáže na výměnu do servisu může být životu nebezpečná. ADAC se při crash testu zaměřil na tento způsob přepravy a zjistil pár zásadních nedostatků v přepravě pneumatik.
Výsledky jsou jasné. Pokud jsou pneumatiky uložené volně ve vozidle a v kufru, je možné, že při čelním nárazu v pouhé rychlosti 50 km/h vám proletí až do prostoru posádky.
Následky takového střetu jsou pak zpravidla hodně vážné až tragické. Bohužel tento fakt je zapříčiněný samotnou vahou pneumatiky s diskem, která se často pohybuje okolo 15 kg. Celková hmotnost tohoto letícího nákladu je tedy 375 kg.
Jak předejít tragédii
• Pneumatiky je lépe položit rovně na podlahu zavazadlového prostoru a zajistit popruhy nebo sítí.
• U malých vozidel je nejbezpečnější doprava pneumatik v uzavřeném zavazadlovém prostoru.
• Není-li místo v kufru pro všechny pneumatiky, uložte je do prostoru pro nohy za předními opěradly.
Nejenže vám špatně zajištěný náklad může poškodit zdraví, ale hrozí, že můžete také dostat pokutu od policie za špatné upevnění nákladu, který ohrozil ostatní účastníky provozu. V zahraničí je pokuta udělována i za to, že ohrozíte posádku ve vozidle. Například v Rakousku vám za tento přečin hrozí pokuta až do výše neuvěřitelných 5 tisíc EUR (cca 130 000 korun).
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?