Vzít si na dovolenou kolo je mezi Čechy v poslední době velmi populární. Přemisťovat kolo na střeše auta nebo tažném zařízení ale není žádná legrace. Legislativa je totiž v těchto případech velmi přísná.
Připevnit si kolo do nosiče na tažném zařízení auta bylo až do roku 2016 pro řidiče poměrně obtížné. Zadní registrační značku totiž museli odmontovat z auta a připevnit ji na nosič, aby byla dobře viditelná. To bylo ale nejen zdlouhavé, ale taky pracné, a tak se mnozí řidiči snažili tento příkaz obejít.
Místo toho, aby složitě přemisťovali značku sem a tam, pořídili si třetí, neoriginální, SPZ nebo nálepku s čísly. Jenže v Česku doposud platilo, že řidič mohl vlastnit jen dvě registrační značky, používání třetí bylo nezákonné, i když policisté někdy jejich kopie tolerovali.
Loni se ale změnila vyhláška o registraci vozidel a řidiči mohou o třetí registrační značku zažádat na registru vozidel. Její výroba trvá dva týdny a zaplatíte za ni 600 Kč. Znamená to také, že policie už nic jiného kromě třetí originální značky uznávat nebude.
Pokud i přesto vyjedete na silnice s nelegální SPZ, hrozí vám pokuta 5 - 10 tisíc korun a může vám být uložen i zákaz řízení na 6 měsíců - 1 rok.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.