Vzít si na dovolenou kolo je mezi Čechy v poslední době velmi populární. Přemisťovat kolo na střeše auta nebo tažném zařízení ale není žádná legrace. Legislativa je totiž v těchto případech velmi přísná.
Připevnit si kolo do nosiče na tažném zařízení auta bylo až do roku 2016 pro řidiče poměrně obtížné. Zadní registrační značku totiž museli odmontovat z auta a připevnit ji na nosič, aby byla dobře viditelná. To bylo ale nejen zdlouhavé, ale taky pracné, a tak se mnozí řidiči snažili tento příkaz obejít.
Místo toho, aby složitě přemisťovali značku sem a tam, pořídili si třetí, neoriginální, SPZ nebo nálepku s čísly. Jenže v Česku doposud platilo, že řidič mohl vlastnit jen dvě registrační značky, používání třetí bylo nezákonné, i když policisté někdy jejich kopie tolerovali.
Loni se ale změnila vyhláška o registraci vozidel a řidiči mohou o třetí registrační značku zažádat na registru vozidel. Její výroba trvá dva týdny a zaplatíte za ni 600 Kč. Znamená to také, že policie už nic jiného kromě třetí originální značky uznávat nebude.
Pokud i přesto vyjedete na silnice s nelegální SPZ, hrozí vám pokuta 5 - 10 tisíc korun a může vám být uložen i zákaz řízení na 6 měsíců - 1 rok.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?