Vzít si na dovolenou kolo je mezi Čechy v poslední době velmi populární. Přemisťovat kolo na střeše auta nebo tažném zařízení ale není žádná legrace. Legislativa je totiž v těchto případech velmi přísná.
Připevnit si kolo do nosiče na tažném zařízení auta bylo až do roku 2016 pro řidiče poměrně obtížné. Zadní registrační značku totiž museli odmontovat z auta a připevnit ji na nosič, aby byla dobře viditelná. To bylo ale nejen zdlouhavé, ale taky pracné, a tak se mnozí řidiči snažili tento příkaz obejít.
Místo toho, aby složitě přemisťovali značku sem a tam, pořídili si třetí, neoriginální, SPZ nebo nálepku s čísly. Jenže v Česku doposud platilo, že řidič mohl vlastnit jen dvě registrační značky, používání třetí bylo nezákonné, i když policisté někdy jejich kopie tolerovali.
Loni se ale změnila vyhláška o registraci vozidel a řidiči mohou o třetí registrační značku zažádat na registru vozidel. Její výroba trvá dva týdny a zaplatíte za ni 600 Kč. Znamená to také, že policie už nic jiného kromě třetí originální značky uznávat nebude.
Pokud i přesto vyjedete na silnice s nelegální SPZ, hrozí vám pokuta 5 - 10 tisíc korun a může vám být uložen i zákaz řízení na 6 měsíců - 1 rok.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?