Víte, jak si ve voze správně nastavit opěrku hlavy? Pokud si nejste jistí, tak patříte k velké části řidičů, kteří právě špatně nastavenou opěrkou riskují poranění krční páteře, a to i v případě lehké nehody.
Kvůli tomu, že se při nárazu hlava prudce vymrští vpřed a hned se vrátí zpátky, hrozí podle lékařů i celoživotní následky. Pojďte se tedy podívat, jak jim jednoduše předejít.
Máte hlavovou opěrku ve svém autě úplně dole nebo nahoře? Zdraví vám totiž při nehodě zachrání jenom jedna varianta. "Opěrka by měla být na úrovni temene hlavy. To znamená, že ta horní část opěrky a temeno hlavy by spolu měly svírat přímku," řekl přednosta ORL kliniky FN Královské Vinohrady.
Při nárazu hlava a páteř opisují pohyb biče při prásknutí. Jenže lidské tělo na tento pohyb v řádech milisekund není stavěné. Když je opěrka příliš nízko, je trhnutí extrémní - pokud to vydrží kosti, nervy a svaly už ne.
Pozor ale. I když vyjdete z nehody bez újmy, neznamená to, že máte vyhráno. Potíže se mohou projevit až za řadu týdnů.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?