Až tisíce řidičů ročně si kupují pneumatiky v internetových obchodech. Ale jak je to s případnou reklamací? Tady jsou rady, jak postupovat.
„Pneumatiky se řadí mezi produkty, které většinou řidiči nereklamují", vysvětlil ředitel jednoho z e-shopů.
Nevyhovující zboží je třeba vrátit včasPneumatiky koupené přes internet a dodané kurýrní službou lze do 14 dnů bez udání důvodu vrátit. Některé internetové obchody nabízejí dokonce 30denní lhůtu. Pokud tedy přijde zboží poškozené, znehodnocené nebo prostě nevyhovuje, nemusí zákazníci internetových obchodů nic reklamovat. Pneumatiky jednoduše vrátí obchodníkovi a žádají výměnu zboží či vrácení peněz.
Práva pro vrácení zboží mohou využít i v případech, kdy v průběhu této doby pneumatiky použili. V tomto případě však prodejce nemusí vrátit celou původní sumu, ale částku může snížit o náklady spojené s uvedením zboží do původního stavu.
Reklamovat lze osobně i po telefonuPokud se během používání pneumatik objevily problémy a řidič se rozhodne pro reklamaci, má několik možností. Zboží může reklamovat osobně u prodejce nebo na jeho vlastních pobočkách. Internetové obchody většinou nabízí také možnost nahlásit závadu telefonicky nebo e-mailem na reklamační oddělení.
Reklamované pneumatiky si odveze zpátky přepravce internetového obchoduA jak je vrátit prodejci? Možností existuje několik. Pokud je v blízkosti zákazníkova bydliště provozovna internetového obchodu, může zákazník předat zboží osobně přímo na reklamačním oddělení. Internetové obchody však většinou mohou zákazníkovi nabídnout služby svého přepravce. Jediné, co musí tento zákazník udělat, je přichystat zabalené zboží spolu s reklamačním protokolem a průvodním dopisem. Další možností, jak zaslat pneumatiky zpátky prodejci, je využít služeb České pošty nebo jiného přepravce.
Poštovné při reklamaci platí vždy prodejcePoštovné platí ze zákona prodejce, a to i v případě, že reklamace zákazníka nebude uznána. Při volbě přepravy se však vyplatí být opatrný. Obecně se doporučuje využívat přepravních služeb prodejce.
Podle zákona musí prodejce reklamaci převzít a do 30 dnů rozhodnout o výsledku. Má také povinnost informovat zákazníka o vyřízení reklamace. V případě, že reklamace byla uznána a šlo o neodstranitelnou vadu, může si zákazník vybrat, zda chce vrátit peníze, nebo vyměnit zboží. Prodejce musí přání vyhovět.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?