Nejste spokojeni s pneumatikami z e-shopu? Rady jak nenaletět

ar1, 16. února 2017, 08:05 Google+

Až tisíce řidičů ročně si kupují pneumatiky v internetových obchodech. Ale jak je to s případnou reklamací? Tady jsou rady, jak postupovat.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Test zimních pneumatik pro rok 2016

Test zimních pneumatik pro rok 2016 | foto: ADAC

Sdílejte článek

„Pneumatiky se řadí mezi produkty, které většinou řidiči nereklamují", vysvětlil ředitel jednoho z e-shopů.

Nevyhovující zboží je třeba vrátit včas

Pneumatiky koupené přes internet a dodané kurýrní službou lze do 14 dnů bez udání důvodu vrátit. Některé internetové obchody nabízejí dokonce 30denní lhůtu. Pokud tedy přijde zboží poškozené, znehodnocené nebo prostě nevyhovuje, nemusí zákazníci internetových obchodů nic reklamovat. Pneumatiky jednoduše vrátí obchodníkovi a žádají výměnu zboží či vrácení peněz.

Práva pro vrácení zboží mohou využít i v případech, kdy v průběhu této doby pneumatiky použili. V tomto případě však prodejce nemusí vrátit celou původní sumu, ale částku může snížit o náklady spojené s uvedením zboží do původního stavu.

Reklamovat lze osobně i po telefonu

Pokud se během používání pneumatik objevily problémy a řidič se rozhodne pro reklamaci, má několik možností. Zboží může reklamovat osobně u prodejce nebo na jeho vlastních pobočkách. Internetové obchody většinou nabízí také možnost nahlásit závadu telefonicky nebo e-mailem na reklamační oddělení.

Reklamované pneumatiky si odveze zpátky přepravce internetového obchodu

A jak je vrátit prodejci? Možností existuje několik. Pokud je v blízkosti zákazníkova bydliště provozovna internetového obchodu, může zákazník předat zboží osobně přímo na reklamačním oddělení. Internetové obchody však většinou mohou zákazníkovi nabídnout služby svého přepravce. Jediné, co musí tento zákazník udělat, je přichystat zabalené zboží spolu s reklamačním protokolem a průvodním dopisem. Další možností, jak zaslat pneumatiky zpátky prodejci, je využít služeb České pošty nebo jiného přepravce.

Poštovné při reklamaci platí vždy prodejce

Poštovné platí ze zákona prodejce, a to i v případě, že reklamace zákazníka nebude uznána. Při volbě přepravy se však vyplatí být opatrný. Obecně se doporučuje využívat přepravních služeb prodejce.

Podle zákona musí prodejce reklamaci převzít a do 30 dnů rozhodnout o výsledku. Má také povinnost informovat zákazníka o vyřízení reklamace. V případě, že reklamace byla uznána a šlo o neodstranitelnou vadu, může si zákazník vybrat, zda chce vrátit peníze, nebo vyměnit zboží. Prodejce musí přání vyhovět.

Vytisknout

Diskuze: Nejste spokojeni s pneumatikami z e-shopu? Rady jak nenaletět

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda otevřela halu pro analýzy a výrobu předsériových vozů

Kvalita především. Škoda otevřela halu za 530 milionů pro rozhodující poslední testy

Lexus LFA

Unikátní model Lexus LFA slaví kulaté výročí

BMW představuje nový custom na bázi R 18

BMW představuje nový custom na bázi R 18

Honda HR-V bude od roku 2021 v základu vybavena vyspělou dvoumotorovou technologií hnací jednotky e:HEV

Nová Honda HR-V už za měsíc a s překvapením

Volkswagen představil 8. generaci své ikony Golf

Golf vládne prodejům v Evropě. V Německu drtivě

Škoda Slavia v emocionální karosářské verzi spider je sedmým žákovským vozem automobilky

Prototypy a zkušební vozy bude vyrábět Škoda v novém supermoderním centru

Toyota GR010 Hybrid

Toyota přestavuje nový prototyp pro závod 24 hodin v Le Mans

Hyundai představuje vylepšený model KONA Electric pro nový modelový rok

Green NCAP vyhlásil nejekologičtější auta roku 2020 napříč všemi druhy pohonu

Volkswagen představil 8. generaci své ikony Golf

Volkswagen na ni vsadil vše. Po loňském průšvihu se tváří spokojeně

Škoda Octavia RS, kde RS znamená Rallye Sport a navazuje na závodní prototypy značky

Škoda posedmé v řadě prodala víc než milion aut ročně, koronaviru navzdory

Fotomontáž

Zábavné „víkendovky za babku“ 1.díl – zadokolky do 100 tisíc

Škoda Auto spouští výhodnou nabídku zimního příslušenství

Katem je -10 °C. Vážný stav hlásí baterie i v létě, ale poznáte to?

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Rodiny i firmy v Česku. Ne a ne kupovat auta, která mají

Škoda Kushaq je nové SUV určené pro indický trh

Nové SUV Škody se jmenuje Kushaq. V Česku ale na prodej nebude

Fotokoláž

Který ojetý kombík do 200 tisíc je nejlepší?

reklama

Doporučujeme

Citroën C3 1.2 PureTech 82 (2017)

TEST: Citroën C3 1.2 PureTech 82 (2017): Bublina do města

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Green NCAP vyhlásil nejekologičtější auta roku 2020 napříč všemi druhy pohonu

  2. Volkswagen na ni vsadil vše. Po loňském průšvihu se tváří spokojeně

  3. Prototypy a zkušební vozy bude vyrábět Škoda v novém supermoderním centru

  4. Toyota přestavuje nový prototyp pro závod 24 hodin v Le Mans

  5. Unikátní model Lexus LFA slaví kulaté výročí

  6. Nová Honda HR-V už za měsíc a s překvapením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud