Ačkoliv se osm Čechů z deseti při nákupu spoléhá jen na kvalitu vzorku, za zcela novou pneumatiku by měli lidé považovat jen takovou, jejíž stáří nepřesáhlo šest let. Tedy pokud kupujete zcela novou pneumatiku, neměla by být vyrobena před více než šesti lety.
„Věk pneumatiky je však údaj, který si mnoho řidičů vykládá naprosto nesprávně i v opačném smyslu. Předpokládají například, že pokud si koupí pneumatiku starou dva roky, bude mít horší vlastnosti, než pneumatika vyrobená letos," uvádí odborník ze společnosti Goodyear.
Jak poznáte stáří pneumatiky
Nenáviděné retardéry na silnicích. Škodí, nebo pomáhají?
09.02.2017 000 23:16Jak to ve skutečnosti je? Nesporným faktem je, že zpomalovací prahy mají svůj smysl - především v místech, kde přes silnici nebo v okolí chodí například děti. Řidiče nutí zpomalit před nimi, aby…
Čtěte celý článekStáří pneumatiky si může každý překontrolovat pomocí takzvaného DOT kódu z boku pneumatiky, kde poslední dvojčíslí symbolizuje rok výroby pneumatiky a předchozí dvě číslice pořadové číslo týdne v daném roce.
Jak správně skladovat pneumatiky
Dobu, po kterou je možné považovat pneumatiku za novou, však ovlivňují i další faktory. Mezi nejzávažnější patří podmínky, v kterých je skladována. Pneumatiky bychom přitom měli chránit především před vysokými teplotami, náhlými změnami teplot, vlhkostí, před ultrafialovým zářením nebo před agresivními chemikáliemi. Všechny tyto činitele mohou zkrátit životnost nové pneumatiky i pod hranici pěti nebo šesti let.
Zuté pneumatiky bychom měli skladovat na stojato, ale několikrát za dobu uskladnění (sezónu) je přetočit. Pneumatiky na discích můžeme ukládat na sebe, ale tak, aby se dotýkaly jen disky, ne gumy.