ŘSD vypsalo výběrové řízení. Je jasné, co a od kdy připravuje

Příroda a doprava
Příroda a doprava, foto: pixabay.com
ar5 5. února 2017 15:50
Sdílej:

Štvalo vás úsekové měření na dálnici D1? Pak vězte, že jeho konec se jen tak neblíží. S novým nápadem totiž přišlo Ředitelství silnic a dálnic.

To nově vypsalo výběrové řízení na dodavatele kamer pro další úsekové měření. Kamery pak poslouží pro měření průměrné nejvyšší povolené rychlosti hned na pěti opravovaných úsecích. ŘSD je chce navíc spustit nejpozději během letošního léta.

Díky tomu se čeští řidiči začnou o něco víc hlídat a bohužel do jisté míry ztratí koncentraci. Bedlivé sledování tachometru totiž ústí v to, že místo provozu před sebou řidič sleduje aktuální rychlost a tím vlastně nedává pozor. Je tak otázkou, do jaké míry je tohle opatření funkční.

Další špatnou zprávou je, že na úseku dálnice D1 mezi sjezdy Psáře a Soutice se začne nejspíše měřit již od dubna. Právě na tohle místo se totiž přemístí kamery z tehdy měřeného úseku mezi Ostrovačicemi a Kývalkou.

ŘSD si od instalace kamer slibuje nižší počet dopravních nehod a zaznamenaná data poputují přímo do systému, na nejž se napojí přilehlé obce s rozšířenou působností. Současně má platit fakt, že kamery budou vždy měřit jen aktuálně rekonstruované úseky.

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.