Štvalo vás úsekové měření na dálnici D1? Pak vězte, že jeho konec se jen tak neblíží. S novým nápadem totiž přišlo Ředitelství silnic a dálnic.
To nově vypsalo výběrové řízení na dodavatele kamer pro další úsekové měření. Kamery pak poslouží pro měření průměrné nejvyšší povolené rychlosti hned na pěti opravovaných úsecích. ŘSD je chce navíc spustit nejpozději během letošního léta.
Díky tomu se čeští řidiči začnou o něco víc hlídat a bohužel do jisté míry ztratí koncentraci. Bedlivé sledování tachometru totiž ústí v to, že místo provozu před sebou řidič sleduje aktuální rychlost a tím vlastně nedává pozor. Je tak otázkou, do jaké míry je tohle opatření funkční.
Další špatnou zprávou je, že na úseku dálnice D1 mezi sjezdy Psáře a Soutice se začne nejspíše měřit již od dubna. Právě na tohle místo se totiž přemístí kamery z tehdy měřeného úseku mezi Ostrovačicemi a Kývalkou.
ŘSD si od instalace kamer slibuje nižší počet dopravních nehod a zaznamenaná data poputují přímo do systému, na nejž se napojí přilehlé obce s rozšířenou působností. Současně má platit fakt, že kamery budou vždy měřit jen aktuálně rekonstruované úseky.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?