Kamiony jsou čistější než dieselové osobáky? Čtěte

ar1, 21. ledna 2017, 11:15 Google+

I přes vyspělou technologii u osobních vozidel jsou u mnoha dieselových motorů horší hodnoty oxidů dusíku (NOx) z výfukových plynů než u nového nákladního vozu. Informuje o tom nová studie organizace ICCT.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Příroda a doprava

Příroda a doprava | foto: pixabay.com

Sdílejte článek

V ní se například píše, že v reálném provozu má osobní vozidlo s naftovým motorem 500 miligramů částic NOx na jeden kilometr, ale nákladní vozidlo s naftovým motorem v průměru jen 210 miligramů NOx na jeden kilometr. Jde tedy o převratný výzkum a možná poslední ránu pro současné diesely, tak jak je známe u osobních vozidel.

Vědci zdůraznili, že pro lepší srovnatelnost dat mezi osobní a nákladní dopravou je třeba měřit v reálném provozu a s plným naložením. Tam pak mohou vzniknout ještě větší odchylky. Pokud tedy bude osobní i nákladní vozidlo plně naloženo, může se stát, že osobní vozidlo bude vypouštět až 10 krát více škodlivých látek než plně naložený nákladní vůz.

Studie ICCT jasně říká, že laboratorní testy nejsou to, co by se mělo brát v potaz a měly by urychleně začít testy v reálném provozu. Takové testy pak jasně ukáží, jak je dané vozidlo ekologické. Dokonce se mluví o náhodné kontrole měření emisí v reálném provozu mezi klienty dané automobilky.

Rychlý průzkum ÚAMK - Otázka: Měly by se zakázat diesely?

Ano – 26 %
Ne – 71 %
Neví – 3 %

Co si myslíte vy, čtenáři AutoRoad.cz? Pište.

Vytisknout

Diskuze: Kamiony jsou čistější než dieselové osobáky? Čtěte

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Mazda MX-5 RF přichází na český trh.

Proč je Mazda MX-5 RF v základu tak drahá? A kolik stojí automat?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud