I přes vyspělou technologii u osobních vozidel jsou u mnoha dieselových motorů horší hodnoty oxidů dusíku (NOx) z výfukových plynů než u nového nákladního vozu. Informuje o tom nová studie organizace ICCT.
V ní se například píše, že v reálném provozu má osobní vozidlo s naftovým motorem 500 miligramů částic NOx na jeden kilometr, ale nákladní vozidlo s naftovým motorem v průměru jen 210 miligramů NOx na jeden kilometr. Jde tedy o převratný výzkum a možná poslední ránu pro současné diesely, tak jak je známe u osobních vozidel.
Vědci zdůraznili, že pro lepší srovnatelnost dat mezi osobní a nákladní dopravou je třeba měřit v reálném provozu a s plným naložením. Tam pak mohou vzniknout ještě větší odchylky. Pokud tedy bude osobní i nákladní vozidlo plně naloženo, může se stát, že osobní vozidlo bude vypouštět až 10 krát více škodlivých látek než plně naložený nákladní vůz.
Studie ICCT jasně říká, že laboratorní testy nejsou to, co by se mělo brát v potaz a měly by urychleně začít testy v reálném provozu. Takové testy pak jasně ukáží, jak je dané vozidlo ekologické. Dokonce se mluví o náhodné kontrole měření emisí v reálném provozu mezi klienty dané automobilky.
Rychlý průzkum ÚAMK - Otázka: Měly by se zakázat diesely?
Ano – 26 % Ne – 71 % Neví – 3 %Co si myslíte vy, čtenáři AutoRoad.cz? Pište.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.