Emisní aféra německého koncernu Volkswagen zřejmě ještě pořádně nekončí. Zemský soud v německém Hildesheimu mu totiž nově nařídil povinnost odkoupit naftovou škodovku.
Celý případ se týká zatím jen jednoho poškozeného zákazníka. Ten vlastnil Škodu Yeti s naftovým dvoulitrem a s překvapivou zprávou přišel týdeník Focus. Podle něj je vydaný rozsudek zatím nepravomocný, jenže i tak se jedná o tvrdý dopad na konto koncernu VW.
Prakticky se jedná o přelomový rozsudek. Může za to fakt, že soud určil vyplatit náhradu zákazníkovi přímo vedení značky. Až doposud však tuhle povinnost vykonávali samotní prodejci. Podle Focusu se rozsudek pořádně rozjel s ostrými výrazy na samotný Volkswagen.
Soud navíc rozhodl ve prospěch majitele škodovky z důvodu, že instalování podvodného softwaru do motorů zkrátka nemohlo uniknout pozornosti nejvyššího vedení společnosti Volkswagen. Už dříve se ale nechali Martin Winterkorn a Ulrich Hackenberg slyšet, že o podvodech s emisními testy prostě nevěděli.
Ještě horší je situace v USA. Tam skončil ve vazbě Oliver Schmidt, jenž je manažer německé automobilky Volkswagen. Zástupci značky na trhu v Severní Americe hrozí trest až 169 let odnětí svobody. Ten řídil americké oddělení firmy pro dodržování regulačních předpisů od roku 2014 do března 2015 a je obviněn ze spiknutí s cílem zakrýt manipulace s emisemi před regulačními orgány.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?