Emisní aféra německého koncernu Volkswagen zřejmě ještě pořádně nekončí. Zemský soud v německém Hildesheimu mu totiž nově nařídil povinnost odkoupit naftovou škodovku.
Celý případ se týká zatím jen jednoho poškozeného zákazníka. Ten vlastnil Škodu Yeti s naftovým dvoulitrem a s překvapivou zprávou přišel týdeník Focus. Podle něj je vydaný rozsudek zatím nepravomocný, jenže i tak se jedná o tvrdý dopad na konto koncernu VW.
Prakticky se jedná o přelomový rozsudek. Může za to fakt, že soud určil vyplatit náhradu zákazníkovi přímo vedení značky. Až doposud však tuhle povinnost vykonávali samotní prodejci. Podle Focusu se rozsudek pořádně rozjel s ostrými výrazy na samotný Volkswagen.
Soud navíc rozhodl ve prospěch majitele škodovky z důvodu, že instalování podvodného softwaru do motorů zkrátka nemohlo uniknout pozornosti nejvyššího vedení společnosti Volkswagen. Už dříve se ale nechali Martin Winterkorn a Ulrich Hackenberg slyšet, že o podvodech s emisními testy prostě nevěděli.
Ještě horší je situace v USA. Tam skončil ve vazbě Oliver Schmidt, jenž je manažer německé automobilky Volkswagen. Zástupci značky na trhu v Severní Americe hrozí trest až 169 let odnětí svobody. Ten řídil americké oddělení firmy pro dodržování regulačních předpisů od roku 2014 do března 2015 a je obviněn ze spiknutí s cílem zakrýt manipulace s emisemi před regulačními orgány.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?