Emisní aféra německého koncernu Volkswagen zřejmě ještě pořádně nekončí. Zemský soud v německém Hildesheimu mu totiž nově nařídil povinnost odkoupit naftovou škodovku.
Celý případ se týká zatím jen jednoho poškozeného zákazníka. Ten vlastnil Škodu Yeti s naftovým dvoulitrem a s překvapivou zprávou přišel týdeník Focus. Podle něj je vydaný rozsudek zatím nepravomocný, jenže i tak se jedná o tvrdý dopad na konto koncernu VW.
Prakticky se jedná o přelomový rozsudek. Může za to fakt, že soud určil vyplatit náhradu zákazníkovi přímo vedení značky. Až doposud však tuhle povinnost vykonávali samotní prodejci. Podle Focusu se rozsudek pořádně rozjel s ostrými výrazy na samotný Volkswagen.
Soud navíc rozhodl ve prospěch majitele škodovky z důvodu, že instalování podvodného softwaru do motorů zkrátka nemohlo uniknout pozornosti nejvyššího vedení společnosti Volkswagen. Už dříve se ale nechali Martin Winterkorn a Ulrich Hackenberg slyšet, že o podvodech s emisními testy prostě nevěděli.
Ještě horší je situace v USA. Tam skončil ve vazbě Oliver Schmidt, jenž je manažer německé automobilky Volkswagen. Zástupci značky na trhu v Severní Americe hrozí trest až 169 let odnětí svobody. Ten řídil americké oddělení firmy pro dodržování regulačních předpisů od roku 2014 do března 2015 a je obviněn ze spiknutí s cílem zakrýt manipulace s emisemi před regulačními orgány.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?