Do roku 2020 nás čeká příchod osmé generace Volkswagenu Golf. Společně s tím je spojena také vrcholná varianta R, která o sobě začíná prozrazovat první detaily.
Nastávající novinka dostane opět v základu pohon všech kol 4Motion a výkonný čtyřválcový přeplňovaný benzínový dvoulitr TSI. Ten najdeme taktéž u současné sedmičkové verze, kde poskytuje výkon 310 koní, zrychlení z nuly na stovku pod pět sekund a posádka si může užít maximálku až 250 km/h.
Stejně jako aktuální Golf R, tak i osmičková generace bude k dispozici jak s převodovkou DSG, tak i s manuálem. Současně s tím dojde k vylepšení výbavy, takže se dočkáme například systému ovládání palubních funkcí za pomocí gest. S bitva výrobců v segmentu hothatchů bude o to drsnější, že nový Golf R by měl dostat ještě vyšší úroveň výkonu.
Opět čekejme maximálku na hranici 250 km / h a zrychlení z nuly na stovku se sníží ke čtyřem sekundám. Za vše přitom bude moci výkon okolo 400 koní, což je podle vedení VW maximum, co lze reálně a bez potíží vyždímat z 2,0litrového motoru TSI řady EA889. Postupem času se bude o novince s logem VW a R uvolňovat další várka informací, takže jsme sami zvědavi, jak to nakonec s novým eRkem dopadne.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?