Do roku 2020 nás čeká příchod osmé generace Volkswagenu Golf. Společně s tím je spojena také vrcholná varianta R, která o sobě začíná prozrazovat první detaily.
Nastávající novinka dostane opět v základu pohon všech kol 4Motion a výkonný čtyřválcový přeplňovaný benzínový dvoulitr TSI. Ten najdeme taktéž u současné sedmičkové verze, kde poskytuje výkon 310 koní, zrychlení z nuly na stovku pod pět sekund a posádka si může užít maximálku až 250 km/h.
Stejně jako aktuální Golf R, tak i osmičková generace bude k dispozici jak s převodovkou DSG, tak i s manuálem. Současně s tím dojde k vylepšení výbavy, takže se dočkáme například systému ovládání palubních funkcí za pomocí gest. S bitva výrobců v segmentu hothatchů bude o to drsnější, že nový Golf R by měl dostat ještě vyšší úroveň výkonu.
Opět čekejme maximálku na hranici 250 km / h a zrychlení z nuly na stovku se sníží ke čtyřem sekundám. Za vše přitom bude moci výkon okolo 400 koní, což je podle vedení VW maximum, co lze reálně a bez potíží vyždímat z 2,0litrového motoru TSI řady EA889. Postupem času se bude o novince s logem VW a R uvolňovat další várka informací, takže jsme sami zvědavi, jak to nakonec s novým eRkem dopadne.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.