Nový Golf GTI Clubsport S byl před dny nejsilnějším Golfem v nabídce. Jenže s omlazením verze Golf R se vše změnilo a proto se firma B & B Automobiltechnik rozhodla, že Clubsportu S dodá patřičnou šťávu navíc.
Defacto se jim povedlo vyždímat potenciál motoru 2.0 TSI na maximum, protože podle technických tabulek tenhle Clubsport S disponuje výkonem 480 koní! Jenže aby se dosáhlo takové hranice, je potřeba více než hodně úprav, a tak není divu, že došlo na větší turbodmychadlo a nové filtry.
Nové je taktéž palivové čerpadlo s vyšší kapacitou, vyměněny byly vstřikovače a přibyl nový sportovní výfuk. Za úpravu motoru si tuner řekne 12 950 eur, a to včetně montáže. Společnost také doporučuje nainstalovat další olejový chladič za 1 298 eur. Výsledkem pak bude 480 koňový Golf GTI, s točivým momentem 620 Nm. To by mělo stačit ke zrychlení z 0-100 km / h pod 4,5 sekundy.
Ke všemu se může přidat sportovnější podvozek snížený o 30 mm. A jelikož výkon 480 koní není zrovna málo, došlo i na zvýšení brzdné síly, vpředu totiž pracují 342 milimetrové disky, které jsou schované za 18" koly. V případě o palce větších kol pak můžete mít na svém Clubsportu S až 370 milimetrové brzdové kotouče.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?