Nový Golf GTI Clubsport S byl před dny nejsilnějším Golfem v nabídce. Jenže s omlazením verze Golf R se vše změnilo a proto se firma B & B Automobiltechnik rozhodla, že Clubsportu S dodá patřičnou šťávu navíc.
Defacto se jim povedlo vyždímat potenciál motoru 2.0 TSI na maximum, protože podle technických tabulek tenhle Clubsport S disponuje výkonem 480 koní! Jenže aby se dosáhlo takové hranice, je potřeba více než hodně úprav, a tak není divu, že došlo na větší turbodmychadlo a nové filtry.
Nové je taktéž palivové čerpadlo s vyšší kapacitou, vyměněny byly vstřikovače a přibyl nový sportovní výfuk. Za úpravu motoru si tuner řekne 12 950 eur, a to včetně montáže. Společnost také doporučuje nainstalovat další olejový chladič za 1 298 eur. Výsledkem pak bude 480 koňový Golf GTI, s točivým momentem 620 Nm. To by mělo stačit ke zrychlení z 0-100 km / h pod 4,5 sekundy.
Ke všemu se může přidat sportovnější podvozek snížený o 30 mm. A jelikož výkon 480 koní není zrovna málo, došlo i na zvýšení brzdné síly, vpředu totiž pracují 342 milimetrové disky, které jsou schované za 18" koly. V případě o palce větších kol pak můžete mít na svém Clubsportu S až 370 milimetrové brzdové kotouče.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.