Nový Golf GTI Clubsport S byl před dny nejsilnějším Golfem v nabídce. Jenže s omlazením verze Golf R se vše změnilo a proto se firma B & B Automobiltechnik rozhodla, že Clubsportu S dodá patřičnou šťávu navíc.
Defacto se jim povedlo vyždímat potenciál motoru 2.0 TSI na maximum, protože podle technických tabulek tenhle Clubsport S disponuje výkonem 480 koní! Jenže aby se dosáhlo takové hranice, je potřeba více než hodně úprav, a tak není divu, že došlo na větší turbodmychadlo a nové filtry.
Nové je taktéž palivové čerpadlo s vyšší kapacitou, vyměněny byly vstřikovače a přibyl nový sportovní výfuk. Za úpravu motoru si tuner řekne 12 950 eur, a to včetně montáže. Společnost také doporučuje nainstalovat další olejový chladič za 1 298 eur. Výsledkem pak bude 480 koňový Golf GTI, s točivým momentem 620 Nm. To by mělo stačit ke zrychlení z 0-100 km / h pod 4,5 sekundy.
Ke všemu se může přidat sportovnější podvozek snížený o 30 mm. A jelikož výkon 480 koní není zrovna málo, došlo i na zvýšení brzdné síly, vpředu totiž pracují 342 milimetrové disky, které jsou schované za 18" koly. V případě o palce větších kol pak můžete mít na svém Clubsportu S až 370 milimetrové brzdové kotouče.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?