O existenci šestikolového Mercedesu třídy G s cenou vyšší než větší rodinný dům zná asi spousta z vás. Jenže už málokdo ví, že něco podobného vytvořila firma Dalbo Fordonsteknik.
Již v roce 2012 tahle německá společnost vytvořila několik zajímavě vypadajících Volv s pohonem 6x6 a karoserié pickup. Díky tomu se vlastně jedná o levnější alternativu k německému obrovi s hvězdou ve znaku.
První na řadě bylo červené Volvo XC60 s výbavou R-design. Ta mu v základu dodala sportovnější vizáž, přičemž ale po přestavbě na pickup se třemi nápravami se rozhodně nejedná o Volvo, jaké potkáte každý den na silnici. Vše podporují další doplňky karoserie, jako je mříž za zadním oknem, ochranný rám vpředu, nebo LED majáky na střeše.
Firma Dalbo tse pak podívala také na většího bratra terénní šedesátky, kterým je Volvo XC90 první generace. To dostalo tmavý lak karoserie, opět jednu nápravu navíc a karoserii pickup. Dohromady je tahle dvojka dost bláznivá a svým způsobem i originální. Škoda jen, že není známa cenovka za přestavbu.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?