O existenci šestikolového Mercedesu třídy G s cenou vyšší než větší rodinný dům zná asi spousta z vás. Jenže už málokdo ví, že něco podobného vytvořila firma Dalbo Fordonsteknik.
Již v roce 2012 tahle německá společnost vytvořila několik zajímavě vypadajících Volv s pohonem 6x6 a karoserié pickup. Díky tomu se vlastně jedná o levnější alternativu k německému obrovi s hvězdou ve znaku.
První na řadě bylo červené Volvo XC60 s výbavou R-design. Ta mu v základu dodala sportovnější vizáž, přičemž ale po přestavbě na pickup se třemi nápravami se rozhodně nejedná o Volvo, jaké potkáte každý den na silnici. Vše podporují další doplňky karoserie, jako je mříž za zadním oknem, ochranný rám vpředu, nebo LED majáky na střeše.
Firma Dalbo tse pak podívala také na většího bratra terénní šedesátky, kterým je Volvo XC90 první generace. To dostalo tmavý lak karoserie, opět jednu nápravu navíc a karoserii pickup. Dohromady je tahle dvojka dost bláznivá a svým způsobem i originální. Škoda jen, že není známa cenovka za přestavbu.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?