O existenci šestikolového Mercedesu třídy G s cenou vyšší než větší rodinný dům zná asi spousta z vás. Jenže už málokdo ví, že něco podobného vytvořila firma Dalbo Fordonsteknik.
Již v roce 2012 tahle německá společnost vytvořila několik zajímavě vypadajících Volv s pohonem 6x6 a karoserié pickup. Díky tomu se vlastně jedná o levnější alternativu k německému obrovi s hvězdou ve znaku.
První na řadě bylo červené Volvo XC60 s výbavou R-design. Ta mu v základu dodala sportovnější vizáž, přičemž ale po přestavbě na pickup se třemi nápravami se rozhodně nejedná o Volvo, jaké potkáte každý den na silnici. Vše podporují další doplňky karoserie, jako je mříž za zadním oknem, ochranný rám vpředu, nebo LED majáky na střeše.
Firma Dalbo tse pak podívala také na většího bratra terénní šedesátky, kterým je Volvo XC90 první generace. To dostalo tmavý lak karoserie, opět jednu nápravu navíc a karoserii pickup. Dohromady je tahle dvojka dost bláznivá a svým způsobem i originální. Škoda jen, že není známa cenovka za přestavbu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?