Mobilní aplikace mají na svědomí hromadu smrtelných nehod. USA je toho důkazem

Nehoda
Nehoda, foto: youtube.com
ar5 21. listopadu 2016 10:28
Sdílej:

Asi každý majitel řidičského průkazu ví o tom, že je za volantem zakázáno používat mobilní telefon. Psaní smsky, volání nebo psaní emailu odvádí pozornost od řízení a často tyhle nehody končí vážným až smrtelným zraněním. Nový průzkum v USA to o to víc potvrzuje.

Velkým problémem jsou v aktuální době stále nové mobilní aplikace, jako je třeba Snapchat. Jeho používání za volantem vozu totiž nedávno v americké Floridě způsobilo, že během chvíle přišlo o život hned pět lidí.Ti si natáčeli video své jízdy po silnici, když v tu chvíli v rychlosti 185 km/h nabourali.

Jde hlavně o to, že tahle aplikace umí současně s pořízením fotografie uložit aktuální rychlost vozu. Pak jen stačí frajeřit a trumfovat se, kdo jede rychleji a dokáže se přitom vyfotit. Pro někoho nesmyslná funkce ale má pro mnoho mladých lidí velký potenciál a hojně jí využívají.

O něco lépe je na tom aplikace Pokémon GO, kdy se jedná o to, aby majitel mobilu ulovil nejblizšího pokémona. Ano, i tohle někteří řidiči za volantem provádějí. Svůj podíl na úmrtí na silnicích pak mají samozřejmě všem známé aplikace Facebook Messenger či WhatsApp.

Nejhorší na tom všem je, že počet smrtelných nehod se podle amerického úřadu pro národní bezpečnost za posledních 50 let snižoval. Jenže postupem času se začíná opět zvyšovat, čemuž nepomáhají stále novější modely v rukách řidičů a ani lepší asistenční systémy. 

Stačí totiž, aby někdo lovil za jízdy pokémona, nebo si to uháněl rychlostí 200 km/h po silnici a pak mu nepomůže nikdo a nic. Je tak čistě na řidičích, jak moc jsou inteligentní a počítají s tím, že riskují svůj i životy ostatních.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser Executive – nová generace legendárního offroadu, překoná Defender?

Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?

Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?