Asi každý majitel řidičského průkazu ví o tom, že je za volantem zakázáno používat mobilní telefon. Psaní smsky, volání nebo psaní emailu odvádí pozornost od řízení a často tyhle nehody končí vážným až smrtelným zraněním. Nový průzkum v USA to o to víc potvrzuje.
Velkým problémem jsou v aktuální době stále nové mobilní aplikace, jako je třeba Snapchat. Jeho používání za volantem vozu totiž nedávno v americké Floridě způsobilo, že během chvíle přišlo o život hned pět lidí.Ti si natáčeli video své jízdy po silnici, když v tu chvíli v rychlosti 185 km/h nabourali.
Jde hlavně o to, že tahle aplikace umí současně s pořízením fotografie uložit aktuální rychlost vozu. Pak jen stačí frajeřit a trumfovat se, kdo jede rychleji a dokáže se přitom vyfotit. Pro někoho nesmyslná funkce ale má pro mnoho mladých lidí velký potenciál a hojně jí využívají.
O něco lépe je na tom aplikace Pokémon GO, kdy se jedná o to, aby majitel mobilu ulovil nejblizšího pokémona. Ano, i tohle někteří řidiči za volantem provádějí. Svůj podíl na úmrtí na silnicích pak mají samozřejmě všem známé aplikace Facebook Messenger či WhatsApp.
Nejhorší na tom všem je, že počet smrtelných nehod se podle amerického úřadu pro národní bezpečnost za posledních 50 let snižoval. Jenže postupem času se začíná opět zvyšovat, čemuž nepomáhají stále novější modely v rukách řidičů a ani lepší asistenční systémy.
Stačí totiž, aby někdo lovil za jízdy pokémona, nebo si to uháněl rychlostí 200 km/h po silnici a pak mu nepomůže nikdo a nic. Je tak čistě na řidičích, jak moc jsou inteligentní a počítají s tím, že riskují svůj i životy ostatních.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?