Asi každý majitel řidičského průkazu ví o tom, že je za volantem zakázáno používat mobilní telefon. Psaní smsky, volání nebo psaní emailu odvádí pozornost od řízení a často tyhle nehody končí vážným až smrtelným zraněním. Nový průzkum v USA to o to víc potvrzuje.
Velkým problémem jsou v aktuální době stále nové mobilní aplikace, jako je třeba Snapchat. Jeho používání za volantem vozu totiž nedávno v americké Floridě způsobilo, že během chvíle přišlo o život hned pět lidí.Ti si natáčeli video své jízdy po silnici, když v tu chvíli v rychlosti 185 km/h nabourali.
Jde hlavně o to, že tahle aplikace umí současně s pořízením fotografie uložit aktuální rychlost vozu. Pak jen stačí frajeřit a trumfovat se, kdo jede rychleji a dokáže se přitom vyfotit. Pro někoho nesmyslná funkce ale má pro mnoho mladých lidí velký potenciál a hojně jí využívají.
O něco lépe je na tom aplikace Pokémon GO, kdy se jedná o to, aby majitel mobilu ulovil nejblizšího pokémona. Ano, i tohle někteří řidiči za volantem provádějí. Svůj podíl na úmrtí na silnicích pak mají samozřejmě všem známé aplikace Facebook Messenger či WhatsApp.
Nejhorší na tom všem je, že počet smrtelných nehod se podle amerického úřadu pro národní bezpečnost za posledních 50 let snižoval. Jenže postupem času se začíná opět zvyšovat, čemuž nepomáhají stále novější modely v rukách řidičů a ani lepší asistenční systémy.
Stačí totiž, aby někdo lovil za jízdy pokémona, nebo si to uháněl rychlostí 200 km/h po silnici a pak mu nepomůže nikdo a nic. Je tak čistě na řidičích, jak moc jsou inteligentní a počítají s tím, že riskují svůj i životy ostatních.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.