Ambiciozní plány automobilky Tesla se pomaličku naplňují a i přes mnohé negativní zprávy o problémech s jejími modely se prodeje neustále zvětšují. Jenže to je vlastně další problém, který Tesla neumí řešit.
Stávající zákazníci si totiž stěžují na nedostatečný servis, respektive na velice dlouhé čekací lhůty. Může za to i fakt, že jen do konce letoška plánuje dodat dalších 50 tisíc vozů, v čemž ale nejsou započítané modely Model 3, který teprve bude "doručován", a to až za rok.
Podle zdroje Automotive News se však neustále prodlužuje celkové zpoždění u zákazníků, kteří požadují servis nebo opravu vozu. Přitom by se mohlo zdát, že 61 servisních středisek ve 24 státech v USA je celkem hodně, jenže to je omyl. I dalších deset plánovaných tenhle problém bude řešit jen minimálně.
Největší problém je u majitelů vozu Model X. Jednomu z nich se dokonce povedlo čekat na opravdu auta celý jeden týden. Ale pozor, tahle doba byla pouhým čekáním na přijetí do servisu, oprava vozu totiž zabrala dalších deset dnů.
Majitelé Tesel by si pak měli dávat na své čelní okno. Jen jeho výměna totiž podle zkušeností dalšího majitele Modelu X zabere pět týdnů! Podle něj se navíc firma potýká s nedostatkem náhradních dílů a než aby řešila přeplněné servisní termíny, věnuje veškerou svou "energii" do oslovení nových zákazníků. Ty přitom nejspíše čeká stejný problém se servisem.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?