Ambiciozní plány automobilky Tesla se pomaličku naplňují a i přes mnohé negativní zprávy o problémech s jejími modely se prodeje neustále zvětšují. Jenže to je vlastně další problém, který Tesla neumí řešit.
Stávající zákazníci si totiž stěžují na nedostatečný servis, respektive na velice dlouhé čekací lhůty. Může za to i fakt, že jen do konce letoška plánuje dodat dalších 50 tisíc vozů, v čemž ale nejsou započítané modely Model 3, který teprve bude "doručován", a to až za rok.
Podle zdroje Automotive News se však neustále prodlužuje celkové zpoždění u zákazníků, kteří požadují servis nebo opravu vozu. Přitom by se mohlo zdát, že 61 servisních středisek ve 24 státech v USA je celkem hodně, jenže to je omyl. I dalších deset plánovaných tenhle problém bude řešit jen minimálně.
Největší problém je u majitelů vozu Model X. Jednomu z nich se dokonce povedlo čekat na opravdu auta celý jeden týden. Ale pozor, tahle doba byla pouhým čekáním na přijetí do servisu, oprava vozu totiž zabrala dalších deset dnů.
Majitelé Tesel by si pak měli dávat na své čelní okno. Jen jeho výměna totiž podle zkušeností dalšího majitele Modelu X zabere pět týdnů! Podle něj se navíc firma potýká s nedostatkem náhradních dílů a než aby řešila přeplněné servisní termíny, věnuje veškerou svou "energii" do oslovení nových zákazníků. Ty přitom nejspíše čeká stejný problém se servisem.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.