Dokážete si dnes představit, že byste jezdili denně v 87 starém voze? Jsou tací, kteří ano. A jsou tací, kteří to opravdu zakusí.
Jonathan Klinger se rozhodl, že opráší Ford A z roku 1930 a vydá se s ním na cestu. Tedy ne na jednu, ale že ho po dobu jednoho roku bude užívat namísto svého obvyklého vozu.
Ford A byl jeden z vozů, které motorizovaly Spojené státy. Šlo o nástupce slavné "plechové Lízinky" alias Fordu T. Model T znamenal naprostou revoluci, s tím už Ford A nemohl počítat, přesto se ho za čtyři roky výroby prodalo pět milionů. S tím ani dnes nemůže naprostá většina značek vůbec počítat.
Ford A je dlouhý 4,2 metru a pod kapotou má z dnešního pohledu nezvyklý čtyřválec o objemu 3,3 litru. Jeho výkon je 40 koní. Převodovka má tři stupně. Hmotnost přitom činí rovnou tunu, takže lze očekávat, že do pohybu se tomuto stroji chtít moc nebude.
Klinger vůz získal od staršího páru. Vůz nebyl nikdy plně generálkovaný, ale na druhou stranu, není ani v původním stavu, spotřební komponenty jako brzdy jsou přirozeně měněny a výměny se dočkaly i některé další díly. Zkrátka, vůz není ve stavu, v jakém sjel z linky, ale je technicky udržovaný.
Majitel svůj vůz nijak nešetří. Několikrát se s ním vydal i na návštěvu za rodinou, která bydlí 650 kilometrů daleko. Klingerovi se sice podařilo ze staříčka vytáhnout rychlost i 100 km/h, nejlépe se ale motor cítí, když není hnán přes 80 km/h.
Slasti i strasti nadšeného muže je možné sledovat na jeho webu zde. Odtud pocházejí také použité fotografie.
Dokážete si představit rok zahodit své moderní auto a místo toho sednout třeba do takové Hadimršky nebo Cililinku? Nebo raději do prezidentského Superbu?
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?