Pro britský magazín Autocar se rozhovořil šéfdesignér Škody Auto Jozef Kabaň. Ten nastínil, jak by mohla vypadat příští druhá generace modelu Yeti.
O všem vypovídá tento tento snímek, který je vlastně nejreálnější podobou slov, které Kabaň na konto nového Yetiho v Paříži řekl. Představení vozu se plánuje na rok 2018 a podle něho si vůz zachová většinu svých dosavadních proporcí.
„Není žádným tajemstvím, že některé aspekty Kodiaqu mohou vypadat dobře i v jiných segmentech,“ řekl Kabaň. „Řekl bych ale, že příští Yeti bude ke svému většímu bratrovi spíše vzhlížet, než aby byl tvořený ze zcela stejného těsta", říká dále šéfdesignér škodovky.
Nové sedmístné SUV se jménem Kodiaq pak propůjčí menšímu modelu Yeti některé klíčové rysy exteriéru. Počítat tak máme s podobnými předními světly, chromovou mřížkou chladiče a do jisté míry bude podobný i boční profil. Současně s tím se nový Yeti bude vyrábět na moderní podvozkové plaftormě MQB.
Konkurentem bude pro druhou generaci Yetiho nedávno v Česku představený Seat Ateca. Oproti němu ale dostane škodovka jiné umístění zpětných zrcátek a další drobné odlišnosti. Oficiální premiéra se pak uskuteční příští rok na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?