Pro britský magazín Autocar se rozhovořil šéfdesignér Škody Auto Jozef Kabaň. Ten nastínil, jak by mohla vypadat příští druhá generace modelu Yeti.
O všem vypovídá tento tento snímek, který je vlastně nejreálnější podobou slov, které Kabaň na konto nového Yetiho v Paříži řekl. Představení vozu se plánuje na rok 2018 a podle něho si vůz zachová většinu svých dosavadních proporcí.
„Není žádným tajemstvím, že některé aspekty Kodiaqu mohou vypadat dobře i v jiných segmentech,“ řekl Kabaň. „Řekl bych ale, že příští Yeti bude ke svému většímu bratrovi spíše vzhlížet, než aby byl tvořený ze zcela stejného těsta", říká dále šéfdesignér škodovky.
Nové sedmístné SUV se jménem Kodiaq pak propůjčí menšímu modelu Yeti některé klíčové rysy exteriéru. Počítat tak máme s podobnými předními světly, chromovou mřížkou chladiče a do jisté míry bude podobný i boční profil. Současně s tím se nový Yeti bude vyrábět na moderní podvozkové plaftormě MQB.
Konkurentem bude pro druhou generaci Yetiho nedávno v Česku představený Seat Ateca. Oproti němu ale dostane škodovka jiné umístění zpětných zrcátek a další drobné odlišnosti. Oficiální premiéra se pak uskuteční příští rok na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.