Nové Bugatti Chiron při světové premiéře ukázalo, že předchůdce s názvem Veyron ve všem předčí. Jenže nyní se ukazuje, že nám automobilka tak trošku lhala a je otázkou, jak s touto lží naloží zákazníci.
Ačkoliv je pod kapotou ukryto 1 500 koní, nejspíše to vypadá, že Chiron bude ve výsledu pomalejší než jeho předchůdce! Zákazníky nalákal i tachometr, který je cejchován do hodnoty 500 km/h, jenže nově vyplula na povrch šokující zpráva, kterou asi čekal jen málokdo. Ta se týká konečné maximálky, na kterou bude Chiron nastaven.
Udávaná maximálka se totiž nově vyšplhala na 420 km/h, o čemž svědčí prohlášení vedení značky. „Chiron dosahuje maximální rychlosti 420 km/h omezené pro jízdu po silnicích. Bugatti tento limit pro své zákazníky neodstraní, ani nemá v plánu tak učinit”. Že je to šokující zpráva? No, možná tomu tak je, protože kde kdo čekal, že Chiron bude zabiják Veyronu.
Přitom jeho vrcholná verze Super Sport nabídla maximálku 431 km/h, takže vlastně nastává otázka, proč kupovat Chiron, když je Veyron stejně silný, v případě edice Super Sport dokonce rychlejší. Zajímavý problém pak završuje dříve udávaný pokus o překonání rychlostniho rekordu v roce 2018. Ten bude nejspíše proveden s odblokovaným Chironem, takže ano, Veyron bude pokořen, ovšem v reálu si zákazníci nebudou moci dopřát rychlost větší jak 420 km/h.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?