Nové Bugatti Chiron při světové premiéře ukázalo, že předchůdce s názvem Veyron ve všem předčí. Jenže nyní se ukazuje, že nám automobilka tak trošku lhala a je otázkou, jak s touto lží naloží zákazníci.
Ačkoliv je pod kapotou ukryto 1 500 koní, nejspíše to vypadá, že Chiron bude ve výsledu pomalejší než jeho předchůdce! Zákazníky nalákal i tachometr, který je cejchován do hodnoty 500 km/h, jenže nově vyplula na povrch šokující zpráva, kterou asi čekal jen málokdo. Ta se týká konečné maximálky, na kterou bude Chiron nastaven.
Udávaná maximálka se totiž nově vyšplhala na 420 km/h, o čemž svědčí prohlášení vedení značky. „Chiron dosahuje maximální rychlosti 420 km/h omezené pro jízdu po silnicích. Bugatti tento limit pro své zákazníky neodstraní, ani nemá v plánu tak učinit”. Že je to šokující zpráva? No, možná tomu tak je, protože kde kdo čekal, že Chiron bude zabiják Veyronu.
Přitom jeho vrcholná verze Super Sport nabídla maximálku 431 km/h, takže vlastně nastává otázka, proč kupovat Chiron, když je Veyron stejně silný, v případě edice Super Sport dokonce rychlejší. Zajímavý problém pak završuje dříve udávaný pokus o překonání rychlostniho rekordu v roce 2018. Ten bude nejspíše proveden s odblokovaným Chironem, takže ano, Veyron bude pokořen, ovšem v reálu si zákazníci nebudou moci dopřát rychlost větší jak 420 km/h.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.