Často vám zde ukazujeme policejní honičky, kdy to většinou končí tak, že řidič nemá šanci na ujetí. Jeden český mladík se sportovní Toyotou si však asi vzal inspiraci a provedl něco, co stojí za zmínku. Takto nebezpečné a arogantní chování se totiž jen tak nevidí!
Je to totiž pár dní zpět, kdy v Plzni došlo ke klasické dopravní nehodě v ulici U Prazdroje. Tam třiadvacetiletý řidič vozu Toyota Celica naboural Škodu Octavia, stojící na semaforech u čerpací stanice OMV. Řeknete si, obyčejná nehoda, kterých se v u nás stane za jeden den několik desítek. Jenže pokračování incidentu nabralo velmi dramatický děj, který jako by někdo vzal ze slavného německého seriálu Kobra 11.
Mladík totiž nehodu nijak neřešil a jednoduše šlápl na plyn. K tomu všemu na semaforech byla červená, takže už v této chvíli ohrozil ostatní účastníky silničního provozu. Jenže co čert nechtěl, nabouraná Octavie byla souhrou náhod neoznačeným vozidlem policie se dvěma policisty v civilu. Policisté se tedy okamžitě pustili do pronásledování Toyoty Celica, jenže mladý řidič se jim postupně vzdaloval a tak museli být povolány posily i s jedním dálničním Passatem R36. Aby toho nebylo málo, v ujíždějící Toyotě seděli tři spolužáci viníka nehody, s nimiž řidič ujížděl Plzní rychlostí 200 km/h a opakovaně projížděl semafory na červenou.
Prakticky až u Rokycan se povedlo posilám a pronásledující nabourané Octavii řidiče Toyoty dojet a zablokovat jej. Zarážející je také výpověď jedné z cestujících v Toyotě: „Už od té doby, co nás Kuba (řidič) vyzvedl, jezdil velmi rychle. U hotelu Angelo jel přes 100 kilometrů v hodině a projel tam tu velkou křižovatku na červenou. Pak u benzínky OMV chtěl dát myšku autům před námi a projet to na červenou, ale přitom naboural tu Octávii. Věděl o tom, že se o ní opřel, ale bylo mu to jedno, šlápnul na plyn a na červenou začal ujíždět"
"Na další křižovatce nás ta Octavia dojela a vystoupil z ní nějakej chlap a šel k autu. Kuba na to zase šlápnul a začal znova ujíždět. Jeli jsme až 200kilometrovou rychlostí po Rokycanský a u LPG benzínky se nás ta Octavia pokusila zastavit, ale on přidal plyn a ta Octavia hodila hodiny. Kuba jel hrozně rychle dál směrem na Rokycany. Kousek před Rokycany nás opět dojela ta Octavie a nějakej chlap v ní začal na Kubu křičet, že je od policie, ať okamžitě zastaví. V tu dobu se za námi začaly objevovat první policejní vozy. Kuba tedy dal nohu z plynu a zastavil přibližně pět kilometrů od Rokycan. Policajti se ho ptali proč ujížděl a on řekl, že nevěděl, že jsou policisté a že pospíchal do školy"
Jestli si ale myslíte, že je tohle absolutní vrchol, tak počkejte. Nyní si totiž můžete přečíst výpověď viníka nehody. Ten místo aby sklopil hlavu a omluvil se, řekl pouze tohle: „Dnes jsem nabral pár lidí s tím, že je hodím do školy, jel sem dost rychle, už od té doby, co jsem je nabral. Myslím, že jsem dokonce projel pár semaforů na červenou. Když jsem se opřel o tu Octavku, tak jsem o tom věděl, ale myslel jsem, že to nebude ani vidět, tak sem opět šlápl na plyn a projel tu křižovatku na červenou. Myslel jsem, že je to nějaký děda, co jede na nákup a ani si nevšimne toho, že sem do něj ťuknul. Jel jsem dál na Rokycany, místy jsem měl na tacháči i 240 kilometrů"
"Všiml jsem si, že celou dobu za mnou jede ta Octavie a jela v celku rychle, tak jsem si s ním trochu zazávodil. Vůbec jsem netušil že jde o policajty, až u Rokycan, když na mě začal z okénka křičet, že je od policie, ať ihned zastavím, jsem dal nohu z plynu a začal zpomalovat. Pak už jsem za sebou viděl několik hlídek policie a tak jsem zastavil. Policajti mi dali test na alkohol i drogy, samozřejmě to bylo negativní, ale nešlo jim do hlavy proč jsem ujížděl, tak mi prohledali celé auto a dal jsem jim i osobní věci na kontrolu. Asi byli zklamaní, že nic nenašli, ale já jsem pouze milovník velké rychlosti.“
A ano, tyhle věty opravdu vypověděl 23 letý mladík, který si asi chtěl hrát na honěnou a neuznává dopravní předpisy. Takové arogantní jednání doufejme bude potrestáno do takové míry, aby tento typ řidičů na silnicích neměl šanci projevit svou nevyzrálou povahu a osobnost.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).