Často vám zde ukazujeme policejní honičky, kdy to většinou končí tak, že řidič nemá šanci na ujetí. Jeden český mladík se sportovní Toyotou si však asi vzal inspiraci a provedl něco, co stojí za zmínku. Takto nebezpečné a arogantní chování se totiž jen tak nevidí!
Je to totiž pár dní zpět, kdy v Plzni došlo ke klasické dopravní nehodě v ulici U Prazdroje. Tam třiadvacetiletý řidič vozu Toyota Celica naboural Škodu Octavia, stojící na semaforech u čerpací stanice OMV. Řeknete si, obyčejná nehoda, kterých se v u nás stane za jeden den několik desítek. Jenže pokračování incidentu nabralo velmi dramatický děj, který jako by někdo vzal ze slavného německého seriálu Kobra 11.
Mladík totiž nehodu nijak neřešil a jednoduše šlápl na plyn. K tomu všemu na semaforech byla červená, takže už v této chvíli ohrozil ostatní účastníky silničního provozu. Jenže co čert nechtěl, nabouraná Octavie byla souhrou náhod neoznačeným vozidlem policie se dvěma policisty v civilu. Policisté se tedy okamžitě pustili do pronásledování Toyoty Celica, jenže mladý řidič se jim postupně vzdaloval a tak museli být povolány posily i s jedním dálničním Passatem R36. Aby toho nebylo málo, v ujíždějící Toyotě seděli tři spolužáci viníka nehody, s nimiž řidič ujížděl Plzní rychlostí 200 km/h a opakovaně projížděl semafory na červenou.
Prakticky až u Rokycan se povedlo posilám a pronásledující nabourané Octavii řidiče Toyoty dojet a zablokovat jej. Zarážející je také výpověď jedné z cestujících v Toyotě: „Už od té doby, co nás Kuba (řidič) vyzvedl, jezdil velmi rychle. U hotelu Angelo jel přes 100 kilometrů v hodině a projel tam tu velkou křižovatku na červenou. Pak u benzínky OMV chtěl dát myšku autům před námi a projet to na červenou, ale přitom naboural tu Octávii. Věděl o tom, že se o ní opřel, ale bylo mu to jedno, šlápnul na plyn a na červenou začal ujíždět"
"Na další křižovatce nás ta Octavia dojela a vystoupil z ní nějakej chlap a šel k autu. Kuba na to zase šlápnul a začal znova ujíždět. Jeli jsme až 200kilometrovou rychlostí po Rokycanský a u LPG benzínky se nás ta Octavia pokusila zastavit, ale on přidal plyn a ta Octavia hodila hodiny. Kuba jel hrozně rychle dál směrem na Rokycany. Kousek před Rokycany nás opět dojela ta Octavie a nějakej chlap v ní začal na Kubu křičet, že je od policie, ať okamžitě zastaví. V tu dobu se za námi začaly objevovat první policejní vozy. Kuba tedy dal nohu z plynu a zastavil přibližně pět kilometrů od Rokycan. Policajti se ho ptali proč ujížděl a on řekl, že nevěděl, že jsou policisté a že pospíchal do školy"
Jestli si ale myslíte, že je tohle absolutní vrchol, tak počkejte. Nyní si totiž můžete přečíst výpověď viníka nehody. Ten místo aby sklopil hlavu a omluvil se, řekl pouze tohle: „Dnes jsem nabral pár lidí s tím, že je hodím do školy, jel sem dost rychle, už od té doby, co jsem je nabral. Myslím, že jsem dokonce projel pár semaforů na červenou. Když jsem se opřel o tu Octavku, tak jsem o tom věděl, ale myslel jsem, že to nebude ani vidět, tak sem opět šlápl na plyn a projel tu křižovatku na červenou. Myslel jsem, že je to nějaký děda, co jede na nákup a ani si nevšimne toho, že sem do něj ťuknul. Jel jsem dál na Rokycany, místy jsem měl na tacháči i 240 kilometrů"
"Všiml jsem si, že celou dobu za mnou jede ta Octavie a jela v celku rychle, tak jsem si s ním trochu zazávodil. Vůbec jsem netušil že jde o policajty, až u Rokycan, když na mě začal z okénka křičet, že je od policie, ať ihned zastavím, jsem dal nohu z plynu a začal zpomalovat. Pak už jsem za sebou viděl několik hlídek policie a tak jsem zastavil. Policajti mi dali test na alkohol i drogy, samozřejmě to bylo negativní, ale nešlo jim do hlavy proč jsem ujížděl, tak mi prohledali celé auto a dal jsem jim i osobní věci na kontrolu. Asi byli zklamaní, že nic nenašli, ale já jsem pouze milovník velké rychlosti.“
A ano, tyhle věty opravdu vypověděl 23 letý mladík, který si asi chtěl hrát na honěnou a neuznává dopravní předpisy. Takové arogantní jednání doufejme bude potrestáno do takové míry, aby tento typ řidičů na silnicích neměl šanci projevit svou nevyzrálou povahu a osobnost.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.