Asi není nikdo, kdo by neslyšel o fenomenálním úspěchu Leicesteru City, který v loňské sezoně dokázal opanovat Premier League. Ano, tu ligu, kde každým rokem utrácejí velké peníze týmy jako Chelsea, Manchester United nebo Manchester City. Příběh Leicesteru je o to zajímavější, že o rok dříve dokázal jen o kousek uniknout sestupu. Vedle fanoušků pak dostali odměnu i hráči – majitel klubu totiž každému koupil nové BMW i8.
Uplynulá fotbalová sezona měla jasného krále – hráče Leicesteru City. Ti přitom byli ještě v polovině dubna sezony 2014/2015 na posledním místě tabulky a na záchranu v nejvyšší anglické fotbalové soutěži jim věřil jen málokdo. Liškám, jak se týmu přezdívá, se to ale povedlo, za rok a pár týdnů navíc dokázali zvednout pohár pro vítěze Premier League, pro mnohé nejzajímavější a nejnáročnější ligy na světě. Jízda osmatřiceti koly soutěže byla odměnou všem fanouškům, kteří tým podporovali i v nižší ligách, trenérům a skautům, kteří dokázali z podceňovaných hráčů dostat to nejlepší, a konečně také fotbalistům samotným. Ti však kromě medaile, poháru, vylepšených smluv a kvalifikace do letošního ročníku Ligy mistrů dostali ještě jeden dárek.
Vlastníkem klubu je thajská firma King Power, jejímž majitelem je Vichai Srivaddhanaprabha. Majetek thajského byznysmena se odhaduje na 3,2 miliardy dolarů (cca 77,67 miliard korun) a právě tento člověk je zároveň předsedou Leicesteru City. Už v květnu, kdy bylo jasné, že svěřenci trenéra Claudia Ranieriho postoupí minimálně do skupinové fáze Ligy mistrů, se začalo spekulovat, že Srivaddhanaprabha plánuje každému hráči koupit elektrickou verzi Mercedesu třídy B. Tato spekulace nakonec dostála pravdy, místo trojcípé hvězdy však miliardář udělal svému týmu jistě mnohem větší radost. Celkem 19 hráčů, zodpovědných za loňský titul, totiž nedostane kompaktní MPV, ale sportovní BMW i8! Právě flotila těchto aut se totiž podle fotek na sociálních sítích dnes objevila před domácím stadionem lišek.
Rozhodně přitom nešlo o žádnou levnou záležitost, protože jedno plug-in hybridní kupé se zrychlením na 100 km/h za 4,4 sekundy přijde v Británii na 104 540 liber (cca 3 340 000 korun). Všech devatenáct aut, vyvedených v modrém odstínu Protonic, tak thajského majitele klubu přišlo na téměř 2 miliony liber (cca 63,9 milionu korun). To sice nejsou zrovna malé peníze, ovšem už jen samotná výhra v Premier League přispěla do kasy mnohonásobně větší částkou. A hráče, kteří by třeba chtěli z klubu odejít, by tento pozorný bonus mohl přesvědčit k setrvání na King Power Stadium. A na závěr jedno malé srovnání někdejších a současných poměrů ve fotbale. Legenda Leicesteru Gary Lineker, který za klub nastřílel 95 gólů ve 194 zápasech, dostal v osmdesátých letech nejprve Fiat Uno, později pak Fiat Strada (u nás Ritmo). Docela velký skok od současného BMW i8, co říkáte?
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?