Saúdský princ udělal objednávku snů, k Chironu přikoupil i unikátní koncept

Bugatti Chiron a Vision Gran Turismo nově patří saúdskému princi Bader bin Saudovi.
Bugatti Chiron a Vision Gran Turismo nově patří saúdskému princi Bader bin Saudovi., foto: instagram.com/bugatti
ar6 2. srpna 2016 10:35
Sdílej:

Když máte peníze, spoustu peněz, můžete si dovolit téměř cokoliv. Koncepty totiž obvykle automobilky do rukou soukromníků neprodávají, neodolatelná nabídka, související právě s obrovským množstvím hotovosti, je ale dokáže čas od času přesvědčit.

Pokud jste ze saúdské královské rodiny, máte většinou přístup k nerostnému bohatství, a tedy i pohádkovým finančním obnosům z jeho prodeje. Díky tomu si můžete dovolit koupit prakticky cokoliv, což předvedl princ Bader bin Saud. Ten totiž v minulých dnech učinil objednávku snů, která z jeho účtu jistě vysála několik stovek milionů korun. Saúdský princ si totiž u Bugatti objednal nový Chiron a jen tak mimochodem k němu přihodil i koncept Vision Gran Turismo. Jak už bylo řečeno, automobilky své koncepty neprodávají zas tak často, podle Bugatti ale byla nabídka zkrátka neodolatelná.

Srdce každého fanouška automobilů musí při pohledu na uvedenou dvojici vozů, která už je mimochodem na značkách, takže provozovatelná na pozemních komunikacích, málem poskočit radostí. Je totiž dost možné, že obě auta už spolu nikdy neuvidíme, a to i přesto, že Bugatti je s princem domluveno a například takový Vision Gran Turismo si občas půjčí na výstavu. A na druhou stranu on ani Chiron se základní cenovkou v přepočtu asi 65 milionů korun není nezajímavý. Toto konkrétní auto je totiž výstavní kousek, předvedený třeba na jaře v Ženevě, což znamená především kombinaci světle a tmavě modré barvy. Bader bin Saud je tak velmi pravděpodobně prvním majitelem nástupce Veyronu na světě. A to jistě také něco stálo.

Chiron se představil letos na jaře v Ženevě jako nástupce Veyronu a vedle vzhledu zaujal také osmilitrovým šestnáctiválcem o výkonu 1103 kW (1500 k) s točivým momentem 1600 Nm. Všechna kola jsou poháněná přes sedmistupňový dvouspojkový automat DSG s nímž Bugatti pokoří 100 km/h za 2,5 sekundy, 200 km/h za 6,5 sekundy a 300 km/h za 13,6 sekundy. Maximální rychlost vozu je 420 km/h, cože je na vůz s váhou 1995 kilogramů obdivuhodné. Základem auta je pak karbonový monokok s jednotlivými díly karosérie z karbonu a kompozitu. Vision Gran Turismo byl nejprve představen virtuálně pro hru Gran Turismo 6, loni ve Frankfurtu se ale dočkal reálného postavení a předznamenal tak vzhled Chironu. Typické jsou pro auto především výrazné aerodynamické prvky, odkazující na některé slavné Bugatti minulosti. Podle všech informací je koncept plně pojízdný, pod kapotou má osmilitrový šestnáctiválec s pohonem všech kol, pravděpodobně jde tak o stejný motor jako v Chironu.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.