Když máte peníze, spoustu peněz, můžete si dovolit téměř cokoliv. Koncepty totiž obvykle automobilky do rukou soukromníků neprodávají, neodolatelná nabídka, související právě s obrovským množstvím hotovosti, je ale dokáže čas od času přesvědčit.
Pokud jste ze saúdské královské rodiny, máte většinou přístup k nerostnému bohatství, a tedy i pohádkovým finančním obnosům z jeho prodeje. Díky tomu si můžete dovolit koupit prakticky cokoliv, což předvedl princ Bader bin Saud. Ten totiž v minulých dnech učinil objednávku snů, která z jeho účtu jistě vysála několik stovek milionů korun. Saúdský princ si totiž u Bugatti objednal nový Chiron a jen tak mimochodem k němu přihodil i koncept Vision Gran Turismo. Jak už bylo řečeno, automobilky své koncepty neprodávají zas tak často, podle Bugatti ale byla nabídka zkrátka neodolatelná.
Srdce každého fanouška automobilů musí při pohledu na uvedenou dvojici vozů, která už je mimochodem na značkách, takže provozovatelná na pozemních komunikacích, málem poskočit radostí. Je totiž dost možné, že obě auta už spolu nikdy neuvidíme, a to i přesto, že Bugatti je s princem domluveno a například takový Vision Gran Turismo si občas půjčí na výstavu. A na druhou stranu on ani Chiron se základní cenovkou v přepočtu asi 65 milionů korun není nezajímavý. Toto konkrétní auto je totiž výstavní kousek, předvedený třeba na jaře v Ženevě, což znamená především kombinaci světle a tmavě modré barvy. Bader bin Saud je tak velmi pravděpodobně prvním majitelem nástupce Veyronu na světě. A to jistě také něco stálo.
Chiron se představil letos na jaře v Ženevě jako nástupce Veyronu a vedle vzhledu zaujal také osmilitrovým šestnáctiválcem o výkonu 1103 kW (1500 k) s točivým momentem 1600 Nm. Všechna kola jsou poháněná přes sedmistupňový dvouspojkový automat DSG s nímž Bugatti pokoří 100 km/h za 2,5 sekundy, 200 km/h za 6,5 sekundy a 300 km/h za 13,6 sekundy. Maximální rychlost vozu je 420 km/h, cože je na vůz s váhou 1995 kilogramů obdivuhodné. Základem auta je pak karbonový monokok s jednotlivými díly karosérie z karbonu a kompozitu. Vision Gran Turismo byl nejprve představen virtuálně pro hru Gran Turismo 6, loni ve Frankfurtu se ale dočkal reálného postavení a předznamenal tak vzhled Chironu. Typické jsou pro auto především výrazné aerodynamické prvky, odkazující na některé slavné Bugatti minulosti. Podle všech informací je koncept plně pojízdný, pod kapotou má osmilitrový šestnáctiválec s pohonem všech kol, pravděpodobně jde tak o stejný motor jako v Chironu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?