Saúdský princ udělal objednávku snů, k Chironu přikoupil i unikátní koncept

Bugatti Chiron a Vision Gran Turismo nově patří saúdskému princi Bader bin Saudovi.
Bugatti Chiron a Vision Gran Turismo nově patří saúdskému princi Bader bin Saudovi., foto: instagram.com/bugatti
ar6 2. srpna 2016 10:35
Sdílej:

Když máte peníze, spoustu peněz, můžete si dovolit téměř cokoliv. Koncepty totiž obvykle automobilky do rukou soukromníků neprodávají, neodolatelná nabídka, související právě s obrovským množstvím hotovosti, je ale dokáže čas od času přesvědčit.

Pokud jste ze saúdské královské rodiny, máte většinou přístup k nerostnému bohatství, a tedy i pohádkovým finančním obnosům z jeho prodeje. Díky tomu si můžete dovolit koupit prakticky cokoliv, což předvedl princ Bader bin Saud. Ten totiž v minulých dnech učinil objednávku snů, která z jeho účtu jistě vysála několik stovek milionů korun. Saúdský princ si totiž u Bugatti objednal nový Chiron a jen tak mimochodem k němu přihodil i koncept Vision Gran Turismo. Jak už bylo řečeno, automobilky své koncepty neprodávají zas tak často, podle Bugatti ale byla nabídka zkrátka neodolatelná.

Srdce každého fanouška automobilů musí při pohledu na uvedenou dvojici vozů, která už je mimochodem na značkách, takže provozovatelná na pozemních komunikacích, málem poskočit radostí. Je totiž dost možné, že obě auta už spolu nikdy neuvidíme, a to i přesto, že Bugatti je s princem domluveno a například takový Vision Gran Turismo si občas půjčí na výstavu. A na druhou stranu on ani Chiron se základní cenovkou v přepočtu asi 65 milionů korun není nezajímavý. Toto konkrétní auto je totiž výstavní kousek, předvedený třeba na jaře v Ženevě, což znamená především kombinaci světle a tmavě modré barvy. Bader bin Saud je tak velmi pravděpodobně prvním majitelem nástupce Veyronu na světě. A to jistě také něco stálo.

Chiron se představil letos na jaře v Ženevě jako nástupce Veyronu a vedle vzhledu zaujal také osmilitrovým šestnáctiválcem o výkonu 1103 kW (1500 k) s točivým momentem 1600 Nm. Všechna kola jsou poháněná přes sedmistupňový dvouspojkový automat DSG s nímž Bugatti pokoří 100 km/h za 2,5 sekundy, 200 km/h za 6,5 sekundy a 300 km/h za 13,6 sekundy. Maximální rychlost vozu je 420 km/h, cože je na vůz s váhou 1995 kilogramů obdivuhodné. Základem auta je pak karbonový monokok s jednotlivými díly karosérie z karbonu a kompozitu. Vision Gran Turismo byl nejprve představen virtuálně pro hru Gran Turismo 6, loni ve Frankfurtu se ale dočkal reálného postavení a předznamenal tak vzhled Chironu. Typické jsou pro auto především výrazné aerodynamické prvky, odkazující na některé slavné Bugatti minulosti. Podle všech informací je koncept plně pojízdný, pod kapotou má osmilitrový šestnáctiválec s pohonem všech kol, pravděpodobně jde tak o stejný motor jako v Chironu.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.