Hypersport Bugatti Chiron je bezesporu zběsilou raketou na čtyřech kolech s maximálkou okolo 450 km/h. Co nám tedy nabídne nově prozrazená ještě ostřejší verze?
Už u základního provedení Chironu hovoří šéf automobilky Wolfgang Dürheimer o tom, že vůz by neměl mít problém dosáhnout mety 460 km/h. Je však pravdou, že takovou rychlostí ještě nikdo nikdy s Chironem nejel, vše vychází jen z interních simulací.
„Něco jiného je sedět ve voze a skutečně toho dosáhnout,“ uvedl sám Dürheimer. Ten zároveň znovu potvrdil, že Bugatti chce přepsat historické tabulky a stanoví nový rekord. To se má stát v roce 2018 a je otázkou, zda se na zkušebním okruhu nerozjede Chiron k metě pětset.
Chiron se má navíc podle posledních zpráv dočkat verze s ještě vyšším výkonem. Zatím není jasné, kolik by měl výkon činit, ale už základní parametry téhle bestie jsou vražedné. Pod kapotou totiž pracuje osmilitrový benzinový šestnáctiválec s výkonem 1500 koní. Po navýšení by pak jeho výkon mohl dosáhnout hranice, díky které by byla reálná maximálka okolo pětistovky.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?