Řídit automobil kategorie SUV je mnohdy velkým nebezpečím, o čemž vás přesvědčí níže umístěné video. Jízdní vlastnosti jsou totiž dost odlišné od klasických osobáků, což si tenhle řidič asi nejspíše neuvědomil.
Jak jinak si vysvětlit to, že provedl manévr, který mohl ohrozit nejen jeho život, ale i životy dalších lidí na ulici. Ve videu vidíme záběr z palubní kamery autobusu, která zachytí, jak autobus naposlední chvíli předjede zleva řidič modré Hondy CR-V.
Vše se odehrálo před pár dny v Průmyslové ulici v Praze, což je kousek od hostivařského vlakového nádraží. Řidič Hondy chtěl po předjetí autobusu na poslední chvíli odbočovat do vedlejší ulice, což se mu ale vymstilo. Vzhledem k vysoké rychlosti tak následovalo to, co asi nikoho nepřekvapí.
Do vedlejší ulice se ještě řidič se svým CR-V trefil, jenže následně dostal smyk, který už neustál a skončil v přístřešku na zastávce. Přitom provedl docela efektní otočku s vozem a je veliké štěstí, že dva lidé čekající na zastávce stihli padajícímu autu uskočit. Otázkou je, jak dopadl řidič, ovšem podle poškození vozu to vypadá, že se mu snad nic vážného nestalo.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.