Nabušené americké sporťáky si jejich řidiči nepořizují, aby se vláčeli v pravém pruhu dálnice a na okreskách se řídili heslem „bezpečnost především“. Muscle cars si lidé pořizují především pro požitek z rychlé jízdy. Co se ale stany když dojde k nehodě? Ochrání vás tyto stroje dostatečně?
Od sportovních vozů se očekává, že při nehodě dokáží posádku ochránit prakticky za každé situace. Proto se na „svatou trojici“ nabušených sporťáků (Mustang, Camaro Challenger) blíže podívala americká společnost, testující bezpečnost automobilů, IIHS.
Ta na rozdíl od evropského Euro NCAP využívá k hodnocení bezpečnosti vozů test pouze s 25% přesahem, který simuluje náraz do stromu či do zadní části jiného vozu.
Jak testy dopadly? Inu, řekněme, že výsledky těchto testů se Ford, Chevrolet ani Dodge nebudou příliš chlubit. Nejlépe dopadlo nové Camaro, které v celkovém hodnocení ale sráží absence systému nouzového brzdění. Nejhůře dopadl naopak již zastaralý Challenger.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.