Těšíte se na to, až japonská Honda uvede na český trh první exempláře nové generace legendy s názvem NSX? Pokud vás to nezajímá, pak by za vaší pozornost mohla stát další novinka, která se na nás řítí.
Tou je fakt, že Honda plánuje oživit taktéž kultovní sporťák S2000. Stane se tak za dva roky, a to k příležitosti oslav 70 let od založení značky. To je patřičný důvod k oslavám, a ve spojení s tím dojde k oživení legendární sportovní Hondy S2000.
Se vším přišel magazín Car and Driver, který uvádí, že svou velikostí by měla být novinka podobně velká jako aktuální Mazda MX-5. A co se bude ukrývat pod kapotou? Podle zákulisních zpráv by to měl být přeplňovaný dvoulitrový turbomotor z Hondy Civic Type R. Který pošle zatím nespecifikovaný výkon na zadní kola.
Dobrou zprávou je, že vůz je již ve vývoji. I když, nové NSX se vyvíjelo dlouhé roky, stejně jako Civic Type R a pokaždé došlo k mírnému posunutí oficiálního termínu premiéry. Ve spojitosti s oslavami značky by to ale Honda mohla dodržet a za dva roky představit zcela novou S2000.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.