Nejnovější generace Škody Superb slaví tento týden nové jubileum. To se týká její produkce, která dosáhla počtu 100 tisíc exemplářů.
Výrobce přitom tento počet stihl vyrobit za pouhých 15 měsíců oficiální existence nového Superbu. Jubilejní kousek pak vyjel z montážní linky v Kvasinách, přičemž Superb se vyrábí například i v Číně.
Podle statistik se jen v Evropě během prvního čtvrtletí prodalo 21 812 kusů, což je o 85 % více než před rokem. Díky tomuto číslu se Superb stal druhým nejprodávanějším vozem střední třídy na starém kontinentu. Lepších výsledků dosáhl snad jen koncernový sourozenec VW Passat.
Pro závod v Kvasinách bylo zahájení produkce superbu důležitou událostí. Start výroby si totiž vyžádal mohutné investice, kdy například do nové svařovny "padlo" 1,7 miliardy korun. Díky tomu se v továrně bude moci vyrábět nejen Superb, ale i nové SUV Kodiaq a menší Ateca od Seatu.
Od roku 2001 Škoda vyrobila už na 850 tisíc superbů a narozdíl od první generace, se zbylé dvě prodávali i ve verzi kombi. Nejnovější Škoda Superb pak přišla na trh v březnu 2015, o tři měsíce později dorazilo jeho praktičtější provedení.
Mimochodem, do roku 2018 plánuje Škodovka pro závod v Kvasinách další investice v celkové výši 7,2 miliard Kč a vytvoření 2 000 nových pracovních míst. Roční výrobní kapacita pak má postupně narůst až na 280 tisíc vozů.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?