Nejnovější generace Škody Superb slaví tento týden nové jubileum. To se týká její produkce, která dosáhla počtu 100 tisíc exemplářů.
Výrobce přitom tento počet stihl vyrobit za pouhých 15 měsíců oficiální existence nového Superbu. Jubilejní kousek pak vyjel z montážní linky v Kvasinách, přičemž Superb se vyrábí například i v Číně.
Podle statistik se jen v Evropě během prvního čtvrtletí prodalo 21 812 kusů, což je o 85 % více než před rokem. Díky tomuto číslu se Superb stal druhým nejprodávanějším vozem střední třídy na starém kontinentu. Lepších výsledků dosáhl snad jen koncernový sourozenec VW Passat.
Pro závod v Kvasinách bylo zahájení produkce superbu důležitou událostí. Start výroby si totiž vyžádal mohutné investice, kdy například do nové svařovny "padlo" 1,7 miliardy korun. Díky tomu se v továrně bude moci vyrábět nejen Superb, ale i nové SUV Kodiaq a menší Ateca od Seatu.
Od roku 2001 Škoda vyrobila už na 850 tisíc superbů a narozdíl od první generace, se zbylé dvě prodávali i ve verzi kombi. Nejnovější Škoda Superb pak přišla na trh v březnu 2015, o tři měsíce později dorazilo jeho praktičtější provedení.
Mimochodem, do roku 2018 plánuje Škodovka pro závod v Kvasinách další investice v celkové výši 7,2 miliard Kč a vytvoření 2 000 nových pracovních míst. Roční výrobní kapacita pak má postupně narůst až na 280 tisíc vozů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?