Být automobilovým nadšencem, neboli petrolheadem, často není lehký úděl. Pojďme se podívat na sedmero našich zlozvyků, které nás odlišují od obyčejných lidí, a které nezasvěcení zkrátka nikdy nepochopí.
1) Zastavujete na ulici a fotíte si auta. Není důležité jestli jde o supersport za miliony, závodní raketu, či jen hot-hatch. Fotku si zkrátka musíte udělat. Proč jinak by byl na mobilu foťák?!
2) Fotíte si i vlastní auto Někdo si fotí svého pejsánka, někdo kočičku a jiní zase vlastní zadek. My si fotíme svoje auto, abychom se jím mohli kochat i pokud s ním zrovna nejsme na živo.
3) Přerušuje rozhovor pokud si všimnete zajímavého vozu jedoucího kolemNezáleží, jestli řešíte společnou budoucnost s partnerku, nebo ukončení hladu a válek ve světě. Pokud kolem vás projede Ferrari, nemůžete to prostě jen tak ignorovat.
4) Jste příšerný spolujezdec Jakožto automobilový nadšenec víte přesně, jak má řidič řadit, brzdit, zrychlovat a všeobecně víte vše lépe.
5) Zavalujete přátele informacemi, kterým nerozumí (a jsou jim jedno) Pokud vezete svého známého, který bere automobil jen jako dopravní prostředek, je velice pravděpodobné, že vaší kritice pro nastavení podvozku a obrovské turbo díře, která vás tolik trápí, nebude věnovat žádnou pozornost a hlavně vám nebude ani rozumět.
A stejné je to i s tím, když se rozpovídáte o zajímavé historii vozu, který jste právě potkali. Všichni jen přikyvují, ale nikdo nechápe a nerozumí (a ani rozumět nechce).
6) Sledujete Top Gear, pořád a pořád dokola Je vám úplně jedno, že jste ten díl viděli už po dvacété. Top Gear vás zkrátka NIKDY nepřestane bavit.
7) Filmy i seriály znáte jen podle aut, která se v nich objeví. „Jak se jen ten film jmenoval...jak tam ten týpek jezdí tou eR osmičkou...“ Vy si snad 50 Shades of Grey pamatujete i podle něčeho jiného?
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?