Být automobilovým nadšencem, neboli petrolheadem, často není lehký úděl. Pojďme se podívat na sedmero našich zlozvyků, které nás odlišují od obyčejných lidí, a které nezasvěcení zkrátka nikdy nepochopí.
1) Zastavujete na ulici a fotíte si auta. Není důležité jestli jde o supersport za miliony, závodní raketu, či jen hot-hatch. Fotku si zkrátka musíte udělat. Proč jinak by byl na mobilu foťák?!
2) Fotíte si i vlastní auto Někdo si fotí svého pejsánka, někdo kočičku a jiní zase vlastní zadek. My si fotíme svoje auto, abychom se jím mohli kochat i pokud s ním zrovna nejsme na živo.
3) Přerušuje rozhovor pokud si všimnete zajímavého vozu jedoucího kolemNezáleží, jestli řešíte společnou budoucnost s partnerku, nebo ukončení hladu a válek ve světě. Pokud kolem vás projede Ferrari, nemůžete to prostě jen tak ignorovat.
4) Jste příšerný spolujezdec Jakožto automobilový nadšenec víte přesně, jak má řidič řadit, brzdit, zrychlovat a všeobecně víte vše lépe.
5) Zavalujete přátele informacemi, kterým nerozumí (a jsou jim jedno) Pokud vezete svého známého, který bere automobil jen jako dopravní prostředek, je velice pravděpodobné, že vaší kritice pro nastavení podvozku a obrovské turbo díře, která vás tolik trápí, nebude věnovat žádnou pozornost a hlavně vám nebude ani rozumět.
A stejné je to i s tím, když se rozpovídáte o zajímavé historii vozu, který jste právě potkali. Všichni jen přikyvují, ale nikdo nechápe a nerozumí (a ani rozumět nechce).
6) Sledujete Top Gear, pořád a pořád dokola Je vám úplně jedno, že jste ten díl viděli už po dvacété. Top Gear vás zkrátka NIKDY nepřestane bavit.
7) Filmy i seriály znáte jen podle aut, která se v nich objeví. „Jak se jen ten film jmenoval...jak tam ten týpek jezdí tou eR osmičkou...“ Vy si snad 50 Shades of Grey pamatujete i podle něčeho jiného?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?