Být automobilovým nadšencem, neboli petrolheadem, často není lehký úděl. Pojďme se podívat na sedmero našich zlozvyků, které nás odlišují od obyčejných lidí, a které nezasvěcení zkrátka nikdy nepochopí.
1) Zastavujete na ulici a fotíte si auta. Není důležité jestli jde o supersport za miliony, závodní raketu, či jen hot-hatch. Fotku si zkrátka musíte udělat. Proč jinak by byl na mobilu foťák?!
2) Fotíte si i vlastní auto Někdo si fotí svého pejsánka, někdo kočičku a jiní zase vlastní zadek. My si fotíme svoje auto, abychom se jím mohli kochat i pokud s ním zrovna nejsme na živo.
3) Přerušuje rozhovor pokud si všimnete zajímavého vozu jedoucího kolemNezáleží, jestli řešíte společnou budoucnost s partnerku, nebo ukončení hladu a válek ve světě. Pokud kolem vás projede Ferrari, nemůžete to prostě jen tak ignorovat.
4) Jste příšerný spolujezdec Jakožto automobilový nadšenec víte přesně, jak má řidič řadit, brzdit, zrychlovat a všeobecně víte vše lépe.
5) Zavalujete přátele informacemi, kterým nerozumí (a jsou jim jedno) Pokud vezete svého známého, který bere automobil jen jako dopravní prostředek, je velice pravděpodobné, že vaší kritice pro nastavení podvozku a obrovské turbo díře, která vás tolik trápí, nebude věnovat žádnou pozornost a hlavně vám nebude ani rozumět.
A stejné je to i s tím, když se rozpovídáte o zajímavé historii vozu, který jste právě potkali. Všichni jen přikyvují, ale nikdo nechápe a nerozumí (a ani rozumět nechce).
6) Sledujete Top Gear, pořád a pořád dokola Je vám úplně jedno, že jste ten díl viděli už po dvacété. Top Gear vás zkrátka NIKDY nepřestane bavit.
7) Filmy i seriály znáte jen podle aut, která se v nich objeví. „Jak se jen ten film jmenoval...jak tam ten týpek jezdí tou eR osmičkou...“ Vy si snad 50 Shades of Grey pamatujete i podle něčeho jiného?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?