Být automobilovým nadšencem, neboli petrolheadem, často není lehký úděl. Pojďme se podívat na sedmero našich zlozvyků, které nás odlišují od obyčejných lidí, a které nezasvěcení zkrátka nikdy nepochopí.
1) Zastavujete na ulici a fotíte si auta. Není důležité jestli jde o supersport za miliony, závodní raketu, či jen hot-hatch. Fotku si zkrátka musíte udělat. Proč jinak by byl na mobilu foťák?!
2) Fotíte si i vlastní auto Někdo si fotí svého pejsánka, někdo kočičku a jiní zase vlastní zadek. My si fotíme svoje auto, abychom se jím mohli kochat i pokud s ním zrovna nejsme na živo.
3) Přerušuje rozhovor pokud si všimnete zajímavého vozu jedoucího kolemNezáleží, jestli řešíte společnou budoucnost s partnerku, nebo ukončení hladu a válek ve světě. Pokud kolem vás projede Ferrari, nemůžete to prostě jen tak ignorovat.
4) Jste příšerný spolujezdec Jakožto automobilový nadšenec víte přesně, jak má řidič řadit, brzdit, zrychlovat a všeobecně víte vše lépe.
5) Zavalujete přátele informacemi, kterým nerozumí (a jsou jim jedno) Pokud vezete svého známého, který bere automobil jen jako dopravní prostředek, je velice pravděpodobné, že vaší kritice pro nastavení podvozku a obrovské turbo díře, která vás tolik trápí, nebude věnovat žádnou pozornost a hlavně vám nebude ani rozumět.
A stejné je to i s tím, když se rozpovídáte o zajímavé historii vozu, který jste právě potkali. Všichni jen přikyvují, ale nikdo nechápe a nerozumí (a ani rozumět nechce).
6) Sledujete Top Gear, pořád a pořád dokola Je vám úplně jedno, že jste ten díl viděli už po dvacété. Top Gear vás zkrátka NIKDY nepřestane bavit.
7) Filmy i seriály znáte jen podle aut, která se v nich objeví. „Jak se jen ten film jmenoval...jak tam ten týpek jezdí tou eR osmičkou...“ Vy si snad 50 Shades of Grey pamatujete i podle něčeho jiného?
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?