Napadlo vás někdy, že cesty v taxíku jsou pomalé, nudné a prakticky nekonečné? Ve Velké Británii se tomu rozhodli udělat přítrž. Kromě typických černých taxíků tak se budete moci nechat odvést na letiště, schůzku, nebo prostě jen z baru domů v zářivě zeleném Lamborghini Huracán LP 610-4.
Nikoho jistě nepřekvapí, že Huracán se pyšní titulem nejrychlejší britský taxík. Je to totiž i první supersport, kterému byla ve Spojeném království udělena taxikářská licence.
Společnost, která si nechala Lamborghini Huracán registrovat, coby taxík, nese název Special Wedding Cars. Již ten vypovídá dost o tom, čemu se společnost věnuje. V garážích této společnosti dřímá Lamborghini Gallardo z roku 2005, ale i typický britský doubledecker (červený dvoupatrový autobus). Oba tyto stroje jsou využívány jako automobily pro svatebčany či podobné akce. Huracán je ale prvním vozem této společnost, který získal opravdovou taxikářskou licenci a nyní může rozvážet zákazníky jak je libo.
A jaký je váš názor? Mají podobné „taxíky“ své místo mezi Superby, Passaty a dalšími běžnými nástroji taxikářů?
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?