Mnoho lidí sice vlastní řidičské oprávnění, ale vozem se stále bojí jezdit. Důležité je překonat svůj strach a sednout za volant. Společně si zmapujeme několik základních pravidel, které souvisí s tím, že bude i vaše konkrétní cesta bezpečná. Nejprve je třeba zohlednit technický stav vašeho vozu. Především u starších automobilů může být problémem mnoho rizikových faktorů. Před jízdou je dobré primárně:
Pokud je v tomto směru vše v pořádku, můžete bezpečně vyrazit. Pokud najdete závadu, je nutné ji odstranit. V řadě případů to zvládnete sami, za pár minut. Jsou ale i případy, kdy pomůže jenom autoservis. Ten využívá moderního zázemí, kam patří různá diagnostika, kvalitní šnekové převodovky, zvedáky a kvalifikované osoby, které pomohou s vyřešením vaší závady. A teprve poté budete moci bez obav vyrazit.
Necítíte se na silnicích dobře?Také může nastat situace, kdy se na silnicích necítíte dobře. Tedy kdy máte z celkového silničního provozu nemalé obavy. V takovém případě je nezbytné opět získat potřebné jistoty. Jak? Poměrně jednoduše. Přihlaste se do autoškoly, a to nikoliv na celý kurz, ale na takzvané kondiční jízdy. Ty jsou ideální pro toho, kdo sice řidičský průkaz má, ale již delší dobu neřídil. Má tak jistotu, že jízdy bude absolvovat s instruktorem, který bude nejenom hledět na celkovou bezpečnost, ale který také poradí v tom, aby vaše jízda byla co možná nejjednodušší.
V autě by měl být klidS bezpečnou jízdou souvisí také celkový klid ve voze. A to během celé cesty. Jedině tak má řidič jistotu, že se může plně soustředit na jízdu jako takovou. Pokud je něco, co může rušit nejvíce, je to určitě:
Nahlas puštěné rádio Zvířata Hlučící děti nebo spolucestujícíV takovém případě je nutné dát jasně najevo, že jste rušeni a zkrátka potřebujete větší klid. Rušit vás ale může i řada dalších věcí. Třeba hluk z otevřených okének, což je především v létě velkým problémem. Nikoliv neřešitelným. V daném směru pomohou moderní okenní deflektory, které zvládnete namontovat rychle a pohodlně. Nejenom, že eliminují případný hluk, ale dokážou také zamezit často nepříjemnému prudkému foukání vzduchu do vozu. I v létě, ve voze bez klimatizace, se budete moci cítit naprosto bez problémů.
Nezapomeňte si nastudovat trasuV rámci bezpečné jízdy pomáhá také to, když víte, kam se chystáte. Je sice pravdou, že v době GPS navigací můžeme bez problémů dojet kamkoliv. Na druhou stranu alespoň základní orientace rozhodně není na škodu. Zvláště při delších cestách, třeba do zahraničí. A jaké konkrétní máme na mysli? Vycestujte na dovolenou a sami se přesvědčíte, kolik možností je spojeno s cestou třeba do Itálie, nebo Chorvatska. Můžete vyrazit přes Německo, nebo rakouskou Vídeň. Při cestě do Chorvatska můžete zase zvažovat, zda jet přes Slovinsko, nebo ho v rámci úspor objet. I to je dobré si jasně uvědomit ještě ve chvíli, než sednete za volant a vydáte se vstříc letnímu dobrodružství.
Nepřeceňujte své sílyNa co bychom dále měli myslet? Samozřejmě také na to, že byste neměli v žádném případě přeceňovat své síly. Vždy byste měli jezdit jenom tak, jak se skutečně cítíte. S tím souvisí především rychlost. Ta by rozhodně neměla být riskantní. Na druhou stranu i velmi pomalé ježdění, které blokuje ostatní provoz, je problém. S tím vám ale mohou pomoci již zmíněné kondiční jízdy. A proč vyrazit právě nyní? Jelikož zima je za námi, což znamená jistotu již čistých a suchých silnic, které jsou přece jenom o něco bezpečnější, než pokud bychom vyrazili v zimním období, kdy hrozí například sníh, popřípadě také led a jiné nepříjemnosti.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?