Mnoho lidí sice vlastní řidičské oprávnění, ale vozem se stále bojí jezdit. Důležité je překonat svůj strach a sednout za volant. Společně si zmapujeme několik základních pravidel, které souvisí s tím, že bude i vaše konkrétní cesta bezpečná. Nejprve je třeba zohlednit technický stav vašeho vozu. Především u starších automobilů může být problémem mnoho rizikových faktorů. Před jízdou je dobré primárně:
Pokud je v tomto směru vše v pořádku, můžete bezpečně vyrazit. Pokud najdete závadu, je nutné ji odstranit. V řadě případů to zvládnete sami, za pár minut. Jsou ale i případy, kdy pomůže jenom autoservis. Ten využívá moderního zázemí, kam patří různá diagnostika, kvalitní šnekové převodovky, zvedáky a kvalifikované osoby, které pomohou s vyřešením vaší závady. A teprve poté budete moci bez obav vyrazit.
Necítíte se na silnicích dobře?Také může nastat situace, kdy se na silnicích necítíte dobře. Tedy kdy máte z celkového silničního provozu nemalé obavy. V takovém případě je nezbytné opět získat potřebné jistoty. Jak? Poměrně jednoduše. Přihlaste se do autoškoly, a to nikoliv na celý kurz, ale na takzvané kondiční jízdy. Ty jsou ideální pro toho, kdo sice řidičský průkaz má, ale již delší dobu neřídil. Má tak jistotu, že jízdy bude absolvovat s instruktorem, který bude nejenom hledět na celkovou bezpečnost, ale který také poradí v tom, aby vaše jízda byla co možná nejjednodušší.
V autě by měl být klidS bezpečnou jízdou souvisí také celkový klid ve voze. A to během celé cesty. Jedině tak má řidič jistotu, že se může plně soustředit na jízdu jako takovou. Pokud je něco, co může rušit nejvíce, je to určitě:
Nahlas puštěné rádio Zvířata Hlučící děti nebo spolucestujícíV takovém případě je nutné dát jasně najevo, že jste rušeni a zkrátka potřebujete větší klid. Rušit vás ale může i řada dalších věcí. Třeba hluk z otevřených okének, což je především v létě velkým problémem. Nikoliv neřešitelným. V daném směru pomohou moderní okenní deflektory, které zvládnete namontovat rychle a pohodlně. Nejenom, že eliminují případný hluk, ale dokážou také zamezit často nepříjemnému prudkému foukání vzduchu do vozu. I v létě, ve voze bez klimatizace, se budete moci cítit naprosto bez problémů.
Nezapomeňte si nastudovat trasuV rámci bezpečné jízdy pomáhá také to, když víte, kam se chystáte. Je sice pravdou, že v době GPS navigací můžeme bez problémů dojet kamkoliv. Na druhou stranu alespoň základní orientace rozhodně není na škodu. Zvláště při delších cestách, třeba do zahraničí. A jaké konkrétní máme na mysli? Vycestujte na dovolenou a sami se přesvědčíte, kolik možností je spojeno s cestou třeba do Itálie, nebo Chorvatska. Můžete vyrazit přes Německo, nebo rakouskou Vídeň. Při cestě do Chorvatska můžete zase zvažovat, zda jet přes Slovinsko, nebo ho v rámci úspor objet. I to je dobré si jasně uvědomit ještě ve chvíli, než sednete za volant a vydáte se vstříc letnímu dobrodružství.
Nepřeceňujte své sílyNa co bychom dále měli myslet? Samozřejmě také na to, že byste neměli v žádném případě přeceňovat své síly. Vždy byste měli jezdit jenom tak, jak se skutečně cítíte. S tím souvisí především rychlost. Ta by rozhodně neměla být riskantní. Na druhou stranu i velmi pomalé ježdění, které blokuje ostatní provoz, je problém. S tím vám ale mohou pomoci již zmíněné kondiční jízdy. A proč vyrazit právě nyní? Jelikož zima je za námi, což znamená jistotu již čistých a suchých silnic, které jsou přece jenom o něco bezpečnější, než pokud bychom vyrazili v zimním období, kdy hrozí například sníh, popřípadě také led a jiné nepříjemnosti.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.