Zájemci o velmi exkluzivní supersport z továrny firmy McLaren mají novou možnost, jak vlastnit kus automobilové historie. Do prodeje jde totiž jeden z vyrobených modelů F1.
Konkrétní kousek je z roku 1998 a má najeto pouze 4500 kilometrů. Zárukou kvality je taktéž fakt, že jej prodává sám McLaren skrze oddělení Special Operations Heritage. Podvozek nese číslo 69, přičemž čistě silničních verzí vzniklo jen 71.
Model F1 je poháněn atmosférickým dvanáctiválcovým motorem o objemu 6,1 litru. Ten nabízí výkon 636 koní v 7400 ot./min a točivý moment 651 Nm v 5600 ot./min. Maximální rychlost je i na dnešní dobu ohromujících 372 km/h. Tato hranice se však dá prolomit po odstranění omezovače otáček, pak tenhle Brit dokáže jet i 391 km/h.
K vozidlu zájemce dostane kufřík s nářadím na opravu vozu, sadu unikátních zavazadel a také speciální hodinky TAG Heuer. Kdo má zájem, musí si napsat do McLarenu, doposud totiž není známo, kolik za něj výrobce požaduje.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.