Zajímá vás okruhové srovnání BMW M2 se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou M DCT a zběsilého Mercedesu-AMG CLA 45? Jestli ano, pak čtětě dál.
U Mercedesu jsou poháněna všechna čtyři kola výkonem 381 koní, přičemž motor poskytuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,2 sekundy. Oproti tomu je BMW M2 poháněno jen „na zadek“ a pod kapotou skrývá přeplňovaný třílitrový šestiválec s výkonem 370 koní.
Tyhle dva zběsilé stroje proti sobě postavili kolegové z německého Sport Auto a následně se vzájemně utkali na okruhu Hockenheimring. A kdo zvítězil? Na to se podívejte sami. M2 mnohdy bralo zatáčky bokem, CLA 45 AMG pro změnu jelo jako po kolejích.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.